Policija

— 575 —

29. Закона о Главној Контроли констатовано је више пута: Да писмени услови не обухватају све потребне елементе обухваћене чл. 86. а заксна о државном рачуноводству;

Да уговори са лиферантима нису саображени писменим условима лицитаце, па чак да некоја надлештва после извршене лицитације мењају услове под којима је извршена лицитација;

Да се противно ч". 97. вакона о државном рачуноводству односно Закону о ослобођењу државних надлештава од увозне царине („Сл. Новине“ Бр. 77 (22) — чл. 22. Предлога Закона о општој царинској тарифи — ослобођавају лиферанти неких, па чак и свих државних дажбина и такса:

Да се у смислу чл. 97. закона о државним рачуноводству накнађују лиферантима повишене државне дажбине и таксе, али да се пренебрегава, да се од истих приликом исплате рачува одбију смањене или укинуте државне дажбине и таксе:

Да се у условима — уговорима нотирају поименце државне дажбине и таксе које сносе лиферанти, којом се приликом скоро увек — услед непознавања свих законских прописа — пренебрегава која важећа државна дажбина (порез, царина, државна трошарина, монополска такса и т. д.), што лиферанти искоришћују, тражећи да им се врате наплаћене дажбине — таксе, пошто вису обухваћене уговором — условима (У место да је стављено само: Продавац сноси све државне дажбине и таксе по Постојећим законима које на дан закључка лицишације — погодбе важе“):

Да писмени услови — уговори не садрже клаузулу за 29]; кавне из чл. 99 а закона о државном рачуноводству као и прецизиране случајеве [огсе тајецег-а (штрајк радника, поплава, паљевина, побуна, рат, бродолом, железничка несрећа и Т. Д); и у опште да се набавке за државу не врше саобравно одељку под „Б“ закона о државном рачуноводству.

Сви ови недостаци проузрокују често дуготрајне преписке и спорове између органа Главне Контроле и наредбодаваца. Да не би доцније долазило до судских процеса са лиферантима, и наносила штета државној каси, за коју ће мате-