Policija

— 1015 —

до министра унутрашњих послова без обзира да ли се од„лука жупанијске самоуправне власти слаже или не слаже са жнападнутом одлуком власти.

Ш

Видели смо до сада како је по угарском општинском закону организован надзор над општинским органима и како ад њиховом акцијом. Остаје нам још да видимо на који начин надзорна власт суделује у претварању општина једне врсте у општине друге врсте, у стварању нових и нестајању старих општина, у проширавању и сужавању територијалне надлежности постојећих општина, у одвајању мале општине од једног бележничког округа и њеном прикључењу другом бележничком округа и најпосле у удруживању општина.

10 Претварање општина једне врсте у општине друге вр «те. — За претварање мале општине у велику и велике општине у варош с уређеним магистратом, као и обратно за претварање вароши с уређеним магистратом у велику општину и велике чопштине у малу закон тражи, покрај испуњења извесних ус„лова и покрај воље оне већине становника и поседника заинтересоване општине која у њој плаћа више од половине државне непосредне порезе, још и одобрење министра уну"трашњих послова. Према томе за претварања ове врсте по"требна је у принципу сагласност воље споменуте већине општинских становника и поседника и воље министра уну-трашњих послова. Изузетно, а у случајевима који су у закону „лимитативно предвиђени, министар унутрашњих послова може наредити претварање вароши с уређеним магистратом у ве„лику општину као и претварање велике општине у малу по званичној дужности, дакле без обзира на вољу горе споменуте већине становника и поседника заинтересоване оштине. — Из овога се може констатовати да за промене ове врсте надзор није децентралисан, пошто жупанијска самоуправна власт у њима директно не суделује. Једино је министар уну"трашњих послова дужан да пре донашања своје одлуке затражи њено мишљење.

20 Стварање нових општина и нестанак старих. — Како "у претходним случајевима, тако и код стварања нових општина не суделује жупанијска самоуправна већ само државна власт.

9