Policija

=— 1059 —

него је и врло потребно да се на положајима шефова управних власти налазе школовани људи. Езо зашто.

По члану 1. закона о општој управи од 26. априла 1922. године у општу управу спадају послови из надлежности: Министра Унутрашњих Дела, Министра Просвете, Министра Аграрне Реформе, Министра Пољопривреде и Вода, Министра Грађевина, Министра Трговине и Индустрије, Министра Народног Здравља и тд. а по члану 18. истог закона срески је поглавар непосредни вршилац опште управне власти. у срезу; Штоје велики жупан у области, то је срески поглавар у срезу. Један је виша, други нижа управна власт. Као што су послови с централне власти пренети на великога жупана, тако су «с овога пренети на среског поглавара.

Значи да срески поглавар треба да има под својом управом за референте чиновнике свих побројаних министарстава.

За сада да се задржимо само на ономе случају који је најчешћи: на оним референтима, које има готово сваки срески поглавар. То су ови референти: срески лекар, срески ветеринар, срески школски надзорник и срески економ.

Позната је чињеница да има много среских поглавара, који немају ни школске квалификације, равне квалификацијама последње двојице референата, а са квалификацијама равним онима прве двојице рефераната има среских поглавара само преко Саве и Дунава и врло, врло мали број у осталим покрајинама.

Па да ли је право да људи мање школовани буду старешине онима са већом школомр Јасно је да то није право, као што је јасно да референти нерадо извршују налоге од себе мање школованих старешина. Ако је овај још и груб, онда долази до сукоба, у којима референти увек истичу њихове школске квалификације. Наравно да ово није свуда случај, али има их и то је све на штету службе.

Природно је да ће правници, као шефови управних. власти, имати више ауторитета, те ће се служба са мање тешкоћа, лакше и брже, отправљати,

Али, да ли је довољно зато то да на положајима среских поглавара видимо само правнике, па да све буде у реду» Осим овога патања намеће се и друго: да ли ће правници