Policija

а,

вршити спорни уговор продаје и куповине — већ тужени има имања у три разна места, онда је суд оцењујући та уверења о остатку земље у актима био дужан да у разлозима своје пресуде изложи колико земље тужени има у данима орања према реченим уверењима сем . спорне, па даље оцени, је ли та количина довољна по: закону да би се речени уговор могао извршити.“ Јеленко Петровић. (Свршиће се)

НАДЗОР ДРЖАВНЕ ВЛАСТИ НАД ОПШТИНАМА.

У своме деловању општине нису потпуно самосталне. Њихов рад мора да се креће у тачно одређеним границама. закона а државној власти стављено је у дужност старање да те границе не буду прекорачене.

Надзор државне власти двојак је:

1.— Непосредан пи облигашоран. Њему подлеже све одлуке збора и одбора; и ;

2.— Посредан и факултативан. Овоме надзору подлеже: само одлуке општинског суда. Да би државна власт могла да цени законитост судских одлука, то зависи од председника општине. Само ако он нађе: „да поједине одлуке прелазе круг рада општинског судг, или, да су противне законима и законитим наредбама властијсон их пре извршења а са својим мишљењем шаље на расмотрење надзорној власти, која је у року од петнаест дана дужна да донесе образло-. жену одлуку и о томе извести општински суд.“

У овоме случају држава је стварно право надзора поверила председнику општине, као представнику општинске самоуправе. Од њега, дакле, зависи да ли ће коју одлуку спровести надзорној власти или не. У исто време то значи да према суду општинском председник има један видно истакнут положај. Ниједна одлука суда не може се пустити у извршење без његовог одобрења. Држава му је поверила да пази на законитост судских одлука и он ту дужност врши у њено име.

Пројекат новог закона о општинама не предвиђа оп-