Policija

— 798 —

пштинсхи суд, те према томе, ни надзор није могао бити предвиђен. Ми смо се већ у једном ранијем чланку изјаснили да је то крупна погрешка и да се не да замислити општина без "општинског суда.

Зборска радња подлежи двоструком надзвру државне власти. Њој се на пет дана пре збора мора доставити дан збора и дневни ред а по одржаном збору, у року од два дана морају се доставити и све одлуке у препису. Дужност за извршење свега овога лежи на председнику општине,

Надзорна власт има права да одлуку збора задржи од извршења. У том случају она извештава општински суд а предмет шаље Министру Унутрашњих Дела у року од пет дана. Ако Министар поништи решење надзорне власти он враћа акта и одлука збора извршује се. У противном он спроводи сва акта Државном Савету, који за месец дана треба предмет да реши. Не учини ли то, сматра се да је решење "надзорне власти извршно.

Одредбе чл. 152 Зак. о општинама не односе се на оне "одборске одлуке, које се тичу избора општинских часника, или оне, које су у вези са буџетом. У првом случају жалба ва избор изјављује се непосредно Државном Савету и надзорна власт ту нема никаквог учешћа, а у другом, који се "односи на буџет, надзорна власт само врши спровод. истог Обласном Одбору.

Слобода збора огарантована је. Органи државне над"зорне власти могу прис/ствовати збору само тако, ако буду позвати од стране гласачког одбора, или писменом представком педесет правних гласача. Захтев мора да буде образложен тако, да се из њега види жеља да на збору буде редаи "бојазан да ће исти бити нарушен.

У првом захтеву — гласачког одбора — закон је неја"сан, јер не каже да ли тај захтев има да буде писмен или усмен, као што то тражи од гласача. Логично је, да и тај захтев треба да буде писмен како би се отклонила могућност злоупотреба. а

Пројекат новог закона о општинама није предвидео ни збор, те, према томе, није ни надзор могао предвидети. Пред збор грађана ниједно питање не може се изнети и тако им «се одузима могућност да се о неком крупном питању изјасне.