Policiski rečnik : Knjiga prva A — E
> и смањено, али је битно да је ова товреда учињена незаконитом градњом управне власти. Из овога излази, да повреда права не постоји у случајевима, у којима је власт радила у границама закона или по својој дискреционој моћи. Право приватног или правног ли“~ да може се повредити — и према "овоме административни спор водити | — и нерадњом управне власти (чи'новник које навршио 35 година указне службе моли за пензију али министар неће да донесе никакву одлуку по његовој молби, и ако је он по закону стекао право да буде пенсионисан). Ово јасно излази из ЧЛ. 22. (ал. 2.) 8. Д. С. У. (С., који гласи: „Ако у тужби тужилац наведе да није могао добити никакво решење од надлежне управне власти за три месеца, рачунајући од дана кад га је поновно нарочитим актом тражио, суд је дужан извидети да ли је његов навод истинит, па ако се истинитост навода утврди, увеће тужбу у поступак као да су захтеви туженог били 000uјени од управне власти. 4 ПОВРЕДА ИНТЕРЕСА. Може “се повредити само онај непосредни лични интерес приватног или правоног лица, који је, „заснован на 3акону“. Ови изрази нису јасни, јер је у пракси тешко разликовати по"вређено право од повређеног – леги_ тимног интереса, пошто свака повреда, права. садржава. у исто доба и повреду неког интереса, и пошто зако___HOM заштићени интерес претпостав— ља, по правилу, извесно право. „Повређен би био интерес само појединца — вели др. Коста Кумануди (Административно право, стр. 91.) — ако му је штета на– нета, или губитак проузрокован на. тај начин, што је једним актом у-
уништено или само ограниче-
сну корист коју очекује, на основу чисто личних мотива, из свог положаја, из свога предузећа, из своје имовине и т. |. У одбраљ својих – интереса. ириватно или правно лице не би могло навести ниједан законски пропис, из кога би они истицали или којима би нарочито били заштићени, и помоћу кога би могли правно доказати да постоји повреда. Тако може се сматрати да је у питању само ] дан лични интерес: Када 'TIHOBник буде премештен из једне слу жбе у другу, или из једног места, у друго; када се као санитетско полицијска. мера донесе решење да. једно лице изврши извесне поправже на своме имању у корист народног здравља; када се нареди да се једна дрогерија исели из једне улице у другу: када се забрани упражњавање механске радње и т.Д. ЈУ свима овим случајевима не би се могла повреда тих интереса правно утврдити, зато што се не. налази никакав пропис у зако о чиновницима трађанског Dej по коме чиновник не би смео би упућен у другу службу или друго. место, — или у закону о уређењ санитетске струке и чувању на родног здравља, који би забрањи вао такве мере, — или у правили ма о отварању и држању дрогерија, по коме би једна дрогериј морала остати на истом месту, или у уредби о механама по којо би упражњавање механске радњ било ослобођено сваког надзора И према томе немогућно би било пошто нема законске основе, 6001 ти административни спор због · вређених интереса“. У француској административни јурисдикцији вођење – админи: