Prosvetni glasnik

КОВЧЕЖИЋ

ПРОДУЖНЕ ШКОЛЕ

(НАСТАВАК) Ирема евему овоме, што довде рекосмо, види се, да продужне школе треба да обнављају и утврђују оно што се у основној школи учидо, али не у нстоветном и досадном облику, и треба да дају привредна знања према месним потребама, алл те месне потребе не треба криво разуметн. Еако пак да се лрограм удеси, па да у оба правца буде што паоднијн и практичнпјп, то није тако лака ствар. А баш зато, што то није тако лак посао, нама се чини, да програме ових шкода не треба да саставља сваки учитељ, сам и.ш са својим школским одбором. Кодико има шкодских одборника, који ће овај посао разумети, којп ће знатп дух ових школа п моћи да даду лепа п практична материјала за наставни програм ? I [ наставници, па и надзорници треба да стану и да се добро размисле код овога носла. И не само да размисле, него и да се међу собом споразумеју. Више очију впше впди, п по нашем мишљењу програме за наше продужне школе не треба да кроји свака школа за себе, него треба те програме да састављају окружна или барем среска учптељска већа. На та већа -треба позвати и кога грађаннна н школског одборника, за кога бп се држало да ће моћи савете дати у овом иослу. Разуме се, да тај посао треба да руководи школ. надзорник. На таким скуповима чуће се разноврсно мишљење, иа Ке се онда узети које је најбоље. Ако у коме округу поједпни крајеви имају неке месне разлике, те да нрема њима треба продужне школе подешавати, и то ће се боље удесити где је више људи; а људи из једног краја познаЈу бар у главноме прилике и потребе и оних из другога краја, јер окрузи наши нису тако великн, нити прилике у њима тако различне. Ако бн се нашло, да би оваки скунови били врло велики, те би тиме рад био отежан. онда би се то могло редуцирати. Окружни школ. одбор с надзорником могао би одабрати десетину учитеља и неколико