Prosvetni glasnik

ТТРЕДАНАЊА

79

јс 1877. године кнез Милан М. Обреновић IV, отац нашега Краља Александра, са својом храбром војском освојио Ниш од Турака, те су главе Срби носкидали и сахранили, а кула и сада стоји. Тада су Срби наишли на Чегру и оно место, где је био шанац Синђелићев и ту му подигли споменик од белога мрамора с овим заиисом: „Војводи Стевану Синђелићу и његовим неумрлим јунацима, славно палим овде 19. маја 1809. нападајући Ншп". С друге стране: „Енез Милан М. Обреновић IV и његова храбра војска покајаше нх 28. декембра 1877. године освојивши Ниш". ПГга је урадио нишки паша после боја на Чегру? — Куда су нослали испуњене српске главе ? — Зашто ? — А шта су урадили Од лубања српских? — Запгто? — Шта су Срби радили? — Шта је било 1877. годнне? — Шта су онда Срби радили? — Где су му подигли споменик? — Какав је запис на сноменику? Ко би могао ово сам да исприча ?... Ко би још могао?... Ко зна сада све о Стевану Синђелићу да исприча? Е, лепо. Сада нека сваки од вас код куће лепо на својој вежбанци напише, све ово што сам вам о Стевану Сииђелићу причао, па ћете ми донети, кад буде други час из Земљописа, те да вам прегледам. 1 ) Јов. 1$. Јанковик

4 ) Може се на завршетку иреда.вања задати иисмени задатак и у шкоди о томе, о чему је тога часа нричаио, те да ученици то, што су заиамтили, ставе и на хартију. Од овакога рада тројака је корист: 1. Што ће се стечено знање записивањем боље утврдити и развити саморадња у самих ученика; 2. Што ово може да сдужи и као вежба у писмеиим саставима, а и да замени уџбеник; и 3. Што на овај пачии и сама настава бива живља и интереснија, пошто има промена.