Prosvetni glasnik

19*

РАДЊЛ ГЛАВНОГ ПРОСВЗТНОГ САВЕТА

275

гословији, који је иолио за место вишега учитеља музике у средњим школама. Према реФерату г. ре®ерента а на осиову сведочанстава модиочеви.-с и чл. 65. закона о средњим школама, Савет је одлучио: да г. Божидар Јоксимовић заслужује да буде виши учитељ музике у средњим школама. VI Прочитани су реФерати г. г. Мнхаила Валтровића, Ђоке Миловановића и Михаила Станојевића о Писанкама и Цртанкама, које су, према расписаном стечају, поднели Министарству просвете и црквених послова г. г. Вића Малетић, учитељ дртања у пензији, Ђорђе Крњац, чиновник аселезничке дирекције, и двојица анонимних писаца: „Било је већ време* и „Правдољуб и Мирољуб" и које би се имале употребити у основним школама као помоћно наставно средство при предавању писања и цртања. Реферати г. г. Валтровића и Миловановића гласе: Г,давном Просветном Савету Главни Просветни Савет изволео је писмои својим ПБр. 39, 40, 41, и 42., од 24. октобра, т. г. послати ми норед два списа о дртању под мотом: „Правдољуб и Мирољуб" и „Било је већ време", још и писанке за краснопис од г. Ђорђа Крњца, чиновника лсељезничке дирекднје и две таблице за краснопис, по иетоду писања г. Виће Малотића, учитеља у пенснји, с тим да све ове списе прегледам и оценим заједно са г. Ђорђем Миловановићехм, вншим интендантом и управником војне ФотограФске радионице и г. Мих. М. Станојевићем, учитељем овд. основне школе, па да за тим Главном Иросветном Савету реФеришем о томе, који би се од наведених списа могао прнмити као наставно средство при предавању дртања и лисања у нашим народним школама. ГГошто ми, због многог редовног посла, није могуће наћи време кад би се могла иоуздано састајати сва три члана комисије за прегледање сниса, то сам најпре сам нрегледао сиисе којн би пмали да служе као наставно средство прн предавању краснописа, па сам их на даље проучавање и оцену доставио г. Ђорђу Миловановнћу. Тако ћу поступити н са она два списа који се тичу наставе у дртању. 0 писанкама г. Ђ. Крњца, којнх има пет свезака, моје је мишљење ово: За обично, положено, лепо пнсање, г. Крњацје у својии нисанкама дао добрих и лепнх образаца, како у појединим малим и великнм писмеаима, тако и у писиенима сложеним у речи. Али обрасцн за уснрављено, — ронд-нисање, ликако не одговарају намшнљеном задатку, да буду средства за наставу у тој врсти нисања.. Ронд-писмена су крута; немају нолета, гинкости и лакости, што све дмају писмена положено писана, осим ако г. Крњац није мислио само да пожаже на листовима са ронд-пнсменима ред наставе у писању — који је истн као у писању са ноложеннм писменима — па да доцније при штампању тих листова — ако се свешчице његове усвоје — напише боља и лепша рондписмена. Ово би пак био необичан ноступак при конкурисању. Из свешчида г. Крњца могли би се дакле употребити само они листови, који садрже положено писана нисмена; а они би тако били само прва ноловина списа намењена настави у лепом писању.