Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

већа од наше учиониде иди мања? — Забележите је овако!... Шта је иза заиадног зида? — Кодико је то? — Ево да га обедежимо овако!... Обедежите и ви! — Шта је иза јужног зида? — Забедежите то овако!... А шта је иза северног. зида? — Кодико је то? — Ево да забедежим!... Забедежите и ви!... Има ди још штогод на нашој шкоди, што нисмо поменуди и забедежиди? — Где је то? — Где ћемо ми то да забе.дежимо на овој нашој сдици? — Изиђи ти, Љубомире, и покажи ми све где што треба да забедежим? — Лепо. Ево да надртам! — Нацртајте и ви овако! — Запишите сад релима, шта је што! — Има ди још штогод незабедежено? — Оставите! * — Јучо смо цртади нашу учионицу и поред ње све што има у цедој овој згради. И ви сте видеди, да има много одељења и да је то све јодва стадо на табду. Данас ћемо да цртамо даље, ади како ћемо кад не може да стане на табду?... — Јесте. Ми ћемо да нацртамо и учионицу мању и мање све ■одаје око ње. И онда ће нам остати много више места наокодо за цртање дворишта и онога што има у дворишту. Хајдете да цртамо! Морам да цртам и ја на мојој табди због онога што ћемо посде да цртамо. Ево!... Шта ми је ово? — А ово? — А ово?... Е депо. Ово је цеда зграда школска. Је ди исгинска? (Није, него нацртана). Забележите ситно речима шта је што! — Сад пазите добро. Како стоји двориште према шкоди; с ко.је је стране? — Нађите ту страну на свом цртежу! — Каквог је обдика двориште: да ди је округдо иди ћошкасто? — С које се стране на коју протеже? — Шта је дуже: да ди шкодска зграда иди двориште? — Онда изиђи ти, Жарко, иа ми покажи: где треба ја да забележим двориште и одакде докле? — Обележи! — Јс ли саевим добро? Шта не ваља? — Ходи ти, те поправи! — Ималијош што да се исправи? — Сад узмите крижуље и обедежите двориште и ви на својим табдицама!... (Ученици цртају, а учитељ обилази и прегледа). — Сад ћемо да обедежимо све што има у дворишту. Побројте ми најпре све што има у дворишту! — Ходи, Здравко, па ми покажи где што треба да забедежим! — Ево да обележим!... Обедежите сад и ви на сво.јим табдицама! — (Учитољ обилази и прегдеда). Запамтите и име свачем! — Шта је до наше школе, с иротивне стране од дворишта? — Где треба то да забедежим? — Ево да забелсжим!... Забедежите и ви! — Сад имамо још с две сгране да кажемо шта је до нашо школе. С које и које? — ПТта је с ово стране? — Ево да забедежи.м!... Нацртајте и ви! — Шта је с ово стране? — Нацртајте и ви овако ! —