Prosvetni glasnik

наука и настдва

721

19.) Нацрт Дидактике на темељу Експериментадне Психологије и Модерне Логи ;е (Пови Васпитач, 1907.). Засебна дјела : 20.) Увод у Ексаерименталну Психологију. (Издаће Хрв. педаг, књижевии збор у Загребу у својим сдицијама за 1908. год. Рад је већ у штампи, опсежан и богато илустрован). 21.) Увод у ЈЕксиерименталну Педагогију (Издаће Хрв. педаг. књижевни збор у Загребу у својим едицијама за 1909. годину) 22.) Педагошка Психологија. (Ово је најновији и врло опсежан рад, који писац мисли да публикује идуће године.). — ПтуегбК ;у 8сћоо1 о? РеЛа^о^у, 1907.

П Р ЕДЛ ОГ ОРГАНИЗАЦИЈЕ СТАЛНОГ НАДЗОРА НАД НАРОДНИМ 1НК0ЛАМА у ЕЗРАЈБЕВИНИ србији (Свршетак) 8. Треба х/Ш за^онс^е одредбе о овде пред^доженој оргаиизацији ста«диог надзора над народним шј^о<лама ставити у садашњи За^он о народним ш^Охлама и<ли их ва^ва одвојити у засебан за^он о ш1-^о * лсј ^ ом надзору. Као што је већ речено овде преддожена шкодско-надзорничка система тражи измене и доиуне нрво и нонајвише Закона о народним школама од 19. априла 1904., друго законских одредаба о универзитету и треће законских одредаба о учитељским школама. Није један разлог, који говорп у корист тога, да се овде предложено о школском иадзору унесе у садашњи Закон о народним школама уколико то може бити, али ни најмање не би било неоправдано све то унети у нарочити закон о школском надзору, јор а) овај је начин и лакши и брже готов од првог из чисто техничких разлога; б) овај је начин згоднији и за сам развитак идеје школског надзора из овог, почетка, који се тиче само народне школе, а не и осталих и свега другог просветног. III. Основна начела овде предложене организације сталног школског надзора. Речено је већ, да из оних разлога, који правдају потребу сталног школског надзора и који уједно нредстављају и циљ тога надзора,