Prosvetni glasnik

48*

11АУКА И НАСТАВА

725

2. Задатак школске управе и школоког надзора. Задатак је шкодске управе и школског надзора: а) васпостављење сталног и правидног саобраћаја с народном шко.1ом и народно-васпитним послом уопште ради вршења пропаганде свега оног, што би како било могло унапредити народно шкодство и народно васпитање уопште; б) тачно сазнаае свих недостатака народно-васпитне системе ради предузимања потребних мера; в) тачно сазнање бројног стања и Факата уопште из круга народног васпитања ради њихова прикупљања, сређивања и објављивања на начин, ко.ји изабере највиша, школска власт ради што већег унапређења народно-васпитне ствари; г) тачно сазнање стручне и етичке вредности народно-васпитних радника ради стварања уверења у њих, да њихов труд односно немар неће остати незапажен и према томе ненаграђен односно некажњен; д) најзад, што веће смањење управно-надзорних послова око народног васпитања код највише школске власти, како би се она ограничила што је могуће више на само најзнатније и само оно, што даје правад народно-васпитној системи. II. Школоке области и школоки срезови. 1. Школске области. 1. Ради надзорно-управних циљева народних школа и уопште народног васпитања Србија се дели у пет школских области. 2. Окрузи београдски, смедеревски и пожаревачки чине прву, са седиштем у Београду; окрузи подрински и ваљевски чине другу, са седиштем у Шапцу; окрузи крагујевачки, руднички, чачански и ужички чине трећу, са седиштем у Крагујевцу; окрузи крајински, тимочки и моравски чине четврту, са седиштем у Зајечару и најзад округ нишки, врањски, пиротски, топлички и крушевачки са свима школским општинама, месним и окружним школским одборима и са свима народним школама и надзорничким и наставничким зборовима, као и са свима непосредним и посредним установама и заводима за народно васпитање чине пету школску област са седиштем у Нишу. 3. Школске се области зову редним бројевима и скраћено се бележе римским циФрама. 4. Број школских области не може се ни смањити ни повоћати без законодавног решења. 5. Кућу односно потребан број соба и просторија уопште за канцеларију школске области даје општина оног места, где је седиште такве области. 6. Школске се области деле у школске срезове.