Prosvetni glasnik

БАУКА И НАСТАВА

721

да је теме једнекупе у средишту основе друге купе и обратно; одредити обим круга по којем се секу њихови омотачи. Зајечарска Гимназија а) за Српски језик: Vразред: наставници г.г. Маринко СтанојевиЛ, проФесор, и Драгољуб ЈевтиК, супленат'. —а) Неколико примера стидистичких погрешака (о подесности), или б) Екскурзија (опис). — Именовати Фигуре у наведеним примерима. — Постанак и карактеристика народне нриноветке Усуд. — Значај гусала у прошлости српскога народа. — Прво путовање Синдбада морепловца (дитераран превод 2 ) — Смрт Смаид-аге Ченгића (изнети садржнну). — а) Невеста Љутице Богдана (изнети садржину), иди б) Карактеристика српске народне песме „Смрт војводе Кајице". — Писмо родитељима (пише ученик при крају школске године). VIразред: наставници г.г. Маринко СтанојевиИ, проФ., и Драгољуб Јевтић, супленат. — Дати путопис или описати јесен, иди написати едегију. —Издожити еадржај неке песме или спева или приповетке; рећи којој врсти припада и деФинисати ту врсту поезије. — Живот и поези.ја, стварност и идеали. — Избор: а) Парадела између Веселиновића и Ранковића; б) Изнети садржину неке песме. —Боље (ти) је да те Турчин ћера са сабљом него Шваба с пером. — 0 избору лектире, или: У лажи Је пдитко дно. — Саставити причу (тема патриотска), иди: Карактеристика дубровачког песништва. — Љубав према отаџбини (у примерима из српске историје старијег и нови.јег доба). VIIразред: наставник г. Душан Р. Дими%, проФесор. Уноређење Чубрановића „Јеђупке" са „Дервишем" Стј. Ђорђића. Кнежева вечера уочи Косовске битке (слободна обрада). — Качић - Рељковић — Доситије (упоређење). — Ко.ј' преза роду истину рећи, Худ је да народ учи (Ј. Ст. Поповић). — „Где се гусле у кући не чују, ту је мртва и кућа и људи" (Његош). — Литерарна анализа „Чете" из спева „Смрт Смаид-аге Ченгића" од II. Мажуранића. VIII разред : наставник г. Дугиан Р. ДимиК, проФесор. — Моја опажпња у прочитаној шаљивој игри Ј. Ст. Поповића. — „Јунаштво је цар зла свако.јега" (сдободна обрада). — Опис природе у поезији Ђ. Јакшића и код Бранка. — Мач и перо (сдободна обрада у облику расправе или писма). — У чему се види дух народне поезије код Бранка ? — Задаци српске омдадине у будућности. Сем рађених задатака у шкоди наставник је контродисао и домаћу лектиру код ученика оба разреда (VII и VIII). Мссто домаћих задатака ученици су за Српски језик подносили рсФерате из своје недељне лектире. б) за Француски језик: Vразред : наставник г . Драгољуб ЈевтиК, супденат. — Француска азбука (дао Мидан Гајић, проФесор). — Пре ■ вођење са српског на Француски (шест крат ,:их реченипа). — Превођење са српског на Француски (пет кратких реченнца). — Превођење

1 У У и У1 р. од 1—7. задатка давао је Д. Јевтић, супленат, а 8. Маринко Станојевић, ироФесор. 2 Од 10 редова. лросветни гдасник , II кљ„ 9 и 10 св., 1909. 48