Prosvetni glasnik

738

ЛРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

36,89 х= з . — Две лоптс теднаке величине са поду]А0,1794 ^0,2896 пречником г пресецају се тако, да лежи средиште једне лопте на иовршини оне друге. Колики је део, који припада и једно.ј и другој лопти, а има л.ик сочива ? Да . се израчуна запремина тога сочива, када је полупречник г = 2, 2894286 <1т. — Дати су кругови: х 2 +у 2 = 2 х и х 2 +у' 2 =х — 2у; да се нађе једначина њихове централе и њена дужина. — Сгсего је као римски намесник у Силицији (51 пре Хр.) наредио. да се не сме новац издавати иод већим интересом на интерес од 12%- Због тога је ВгиШз, ко.ји је мало пре једној општини на Кипру дао новац по 48%, место 344 добио 149 таланата. Колики је био дуг и кад га је он био позајмио? — Под којом геограФСком шприном на земљи лежи тачка, која се при обртаљу земљином 5 око осовине обрће брзином дДШ кш. у секунди ? (Земљин полупречник износи 6370 кт.). — Да се тачно конструишу у истом координатном систему елипса 9 х 2 + 16 у 2 = 144 и права у= Зх-ј-5; да се израчунају координате пресечних тачака тих линија и дужина елипсине тетиве између тих тачака. Пожаревачка Гииназија Српски језик: наставник г. Милан ДимитријевиД,, проФ. Vразред: Препричати коју народну песму. — Пренричати коју народну приповетку. — Ученици су сами бирали задатак. — У датим стиховима изнаћи Фигуре и тропе. — Описати учионицу и предмете. који се у њој налазе. VI разред: — Први српски устанак 1804 год. — Приказати садржину народне песме: „Женидба Душанова". — Ученици су сами бирали задатак. — Живот и рад Ћирила и Методија. — Описати свој живот. — Ученици су сами бирали задатак. — Дати чланак превести са словенског језика на српски VII разред: 1. Изнети узроке о напредовању и опадању дубров. књижевности — 2. Изнети разлику између Качићевих и народних песама. — Ученици су самп бирали задатак. — Разрадити изреку: „Боље је умети него имати". — 5. Изнети постанак и значај басана. — Ученици су сами бирали задатак. — Разрадит и изреку: „Кад се кола поломе онда путова доста". VIII разред: — Изнети укратко садржину ког нрочитаног дела из наше књижевности и своје мишљење о делу. — Изнети укратко садржину ког прочитаног дела из стране књижевности и своје мишљење о делу. — Ученици су сами бирали задатак. — Разрадити изреку: „За злато се рђа не прима". — Приказати садржину Бранкове песме: „Ђачки растанак." — Ученици су сами бирали задатак. — Изнети естетичку страну Мажуранићева спева: „СмртСмаилаге Ченгијића." Немачки језик: наставник г. Рудолф Биклови /Г, проФ. V разред: — Ружан зајам а лепо враћање; превод са српског на немачки. ИаГуе Ап^уог!;. (ОМо, 1,ес1игез А11етапс1е8, I.) Диктат са преводом. — Каро1еоп ип<1 (]је ОћзЉаи ш Впеппе; диктат са иреводом. — Оиз^ау