Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

997

се не предвиђа Функција таквих чинилаца у средњим шкодама. Овде се у закону одређују квалиФикације, ко може бити директор, ко може бити проФесор, ко може бити учитељ, а нигде се не каже ко може бити надзорник. Значи, да надзорник нема ослонца у закону. Даље у зпкону се прописују дужности директора, проФесера, суплента, учитеља а нема нигде дужности надзорника, што би морало бити да је смисао закона онакав, како би г. Министар желео и како он то своје право објашњава. Даље, господо, овакав надзор и овакво експериментисање са надзором, доводи рад у школи до нереда, хаоса; ствара се један нерегулисан однос између наставника с једне и надзорника с друге стране. Тако исто између надзорника и директора, јер по садашњем закону проиисане су дужности директора, од којих су најглавније да воде надзор о предавању, да ли се врше као што треба, да ли наставници прелазе предмете на време, дакле све оно што министар ставља у дужност надзорницима. Према томе без измене закона, г. Министар одузима законито право од директора и даје га неким новим, закону непознатим Функционарима. По нашем закону и кондуите дају само директори, а сада излази да кондуите дају друге личности које нису легитимисане. Мене буни што се увлачи један нов Фактор у школску манипулацију, којег закон не признаје; тиме се воља министра истиче над вољом закона. Држим да је опасно ако школа на том пољу остане. Пореметиће се односи међу школским радницима и нестаће добре воље за рад. У закону о средњим школама прописана су разредна већа. Каже се: ко их сасгавља и делокруг рада њиховог; тако исто састав и дужности проФесорског савета. Све је то регулисано закопом а нигде нема. да се помињу инспектори и према томе они ће бити сасвим илузорни, излишни у целом уређењу средњих школа. Дакле, сам овај акт г. Министра немогућно је да се изврши, јер г. Министар нема довољно гаранције законске у својим рукама да се овај акт изведе као што треба. Као што нема за нас последица које би наступиле услед небрижљивог вршења онога, што нам надзорник каже, тако исто нема ни надзорник никакве могућности да учини да придобије сатисФакцију некоме своме захтеву, који он мисли да треба да се заступа и извршује у средњим школама. Сем тога ни г. Министар нема законске могућносги да све то доведе у склад и органску хармонију. Према томе држим да ће овај експерименат остати оиако и да се неће моћи извршити, те би требало од њега одмах одустати. Л»уба Јовановић, проФ. Универзитета. — Господо, дозволите ми да и .ја кажем неколико речи. И ако може бити нећу бити за овакав надзор, ипак се зато нећу сложити у неколико ни са својим колегама са Универзитета, а нећу се сложити ни са господом, некадашњим сво.јим колегама, наставницима средњих школа. Свакојако је ипак главно да се у начелу слажемо и да се наставници слажу са г. Министром