Prosvetni glasnik

824

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

A. Вежбања у замењивању а) За време изазивапа глаеова. 1. Диктовати типичне речи које су већ изучаване у артикулацији, дотле, док им те речи нису постаде обичне: ми видимо како ученици брзо врпге (раде) сами замењивање гласова, да би дошди до правог значења диктоване речи при поправљању ваља им скренути пажњу на погрешке у замењивању. 2. Диктовати типичне речи, којима су унознати артикулацијом, које су састављене из гласова, чија слика азбуке на лицу исписане је једнака: р. б, т на пример: сћареаи, сћатеаи, ђоисће, тоисће. 3. Диктовати глас или сдог и тражити од ђака да каже сва могућа преношења која одговарају сликама азбуке на лицу исписане. Пример: учитељ диктује ои ученици одговарају ои, и., учитељ диктује (ои , деца цитирају: /ом, /м, том, ш. в) За време кад ломе језик и ирииремне наставе. 1. Диктовати неиознате речи и тражити од ученика да их замењују познатим речима све дотде, док тачно не васпоставе диктоване речи. 2. Диктовати познату реч, и тражити од ученика да нађе видни пароним, који припада списку већ научених речи; учитељ диктује: 1а ћесће а ученици одговарају 1а ресће и 1а тесће. 3. Диктовати серију реченица у којима је распоређена група видних паронима, које ученик треба да распозна, помажући се смислом реченице. Пример: Иегге ^гауаШе реи. Ј'аше а ток ип аие1а§е (1е боем/5. Раи1 7пе ге§агс1е аИепИтетеп!:. Ба 1'егт1еге а гепуегзе ип ро1 (1е 1аИ. Ј'а1 тап^е ип Ђоп &иИ. Ј'а1 а(Јттиг(5 ип Ђеаи 1;аМеаи е. с. 4. Диктовати понаособ нове речи које су у лекцији већ обрађепој. B. Вежбања у допуњавању а) За ереме изазивања гласова. Кдасирати типичне речи научене у артикулацији, групишући оне, које показују аналогију у значењу (име животиње, одеда, делова тела итд.) и диктовати оне које припадају истој групи брзо говорећи. ћ) За време док ломе језик и ирииремне наставе. 1. Диктовати брзо серију реченица одвојених, које су састављене само из познатих речи. 2. Диктовати брзо серију реченица познатих и које се односе на један исти предмет. 3. Диктовати брзо једну лекцију раније обрађену. 4. Склоиити реченицу чији су само делови већ дати: остављајући навлаш иразнине с ко.јима се глуво-неми сусрећу при читању са усана. 5. Диктовати брзо реченицу и тражити од ученика да уочи (примети) оно што је прочитао, затим да потражи оно што је измакло.