Prosvetni glasnik

ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ

981

Програм рада из поједпних предмета изложен је овде. 1. Историја телесног вежбања, — иредавао Сретен Пашић, управитељ Впше Жепске Школе : Несистематска и систематска гимпастика. Човек у борби с прнродои. — Гимиастпка у Јелппа ; Олимпијске игре. Атлетика п гимнастика. — Гладијаторске борбе у старнх Римљана. — Застој систематске гимпастике у сродњем веку. Турнири и нагаи мегдани у срсдн.ем веку. — Гпмпастнка као доследнца разнпх лроФесија. Ратнн походп. Витештво у поезији (народпој и уметнпчкој). — Народна гимнастика и пародпе изреке о телесном развпћу п чувању снаге. — Народна гимнастика у забавним -играма. 2. Методика телесног вежбања — предавао Атанасије ПоиовиИ, проФесор Ш београд. гимназпје: Исторпја наставе за телесно развијање. Одсуство методпке у настави за телесно развнјање у раније доба. Примена методике у савремеиој наставп за телеспо развијање. Вадатак Методпке. Методичпа настава за телесно развијање као главно средство зе свестрано и хармонпчно васпитање омладине. Особипе наставе за телеспо развпјање. Наставник као средпшпа тачка телеспог ваепитања и његов узвишспп задатак. Главпа правила којих се наставпик мора придржавати радп успеха у настави за телесно васпитање. Основна правила наставе за телесно васпитање. Поступност. Прелаз од лакгаег тежем, од нростог сложеном, од познатог непозпатом. Корпст тачног и јасног показпвања и објашњења појединпх радња. Очигледност наставе. Размештај ученика при извођењу слободпих вежбања у строју и обудп на сиравама. Главне погодбе за лако разумевање телесне обуке. Васиитна страна наставе за телесио развијање. Одржавањс занимљпвостп у раду. Пол и узраст. Избор наставног градпва с обзиром на умни развптак ученпка и њихову телесну снагу. Помоћ при извођењу наставе за телесно развијање. Општа правила за ову помоћ. Поступно умањивања ове помоћи. Правплип помоћ као најбоље средство за морално васпитање учеиика. Наставпичко држање. Заповест. Помоћна средства у настави за телеспо развијање. Вежбалиште и игралиште. Величина. Начпн подпзања. Утврђивање. Употреба вежбалшпта или игралишта за клизалпште. Начин на који се ово врши. Вежбаонпца. Величина и пачпн прављења зграде. Внсина. Расцоред греда спојнпца и облик крова. Положај прсма сунцу и светлости. Под. Мекп и тврдн под, њихове махне и педостатци. Најцробитачнија грађа за под. Облагање зидова. Грејање. Проветравање. Водовод. Одржавање чистоће. Важннја правпла за ово. Сламњаче као најоиасиији пзвор прашине. Разне врсте сламњача п њпхова уиотреба. Свакидање брисање и чишћење. Велико чпшћење. Премазивање пода зејтином и мала корист овог најповпјег покушаја. Место за скакање. Матерпјал којпм се попуњава ово место. Одељсње за одело п смешта.ј сирава. Одељење за Управу с погледом на гпмнастичка друигтва. Соба за учитеља п њен намештај. Нужници. Галерије, место за галернје и њихова употреба. Справе као помоћна средства наставе за телеспо развпјање. Наука о справама. Технологпја тела које сама природа даје за израду сваковрснпх справа. Систем наставе за телесно развијање ко.ји прописује потребу разноврспих справа за велшање. Главна начсла ове систеие. Подела справа на оне на ко.јима радо радимо п на којима нерадо раднмо. Подола справа према извођењу наставе за телеспо развијање. Подела справа према начину вежбања. Опис поједипих справа. Важнија правила за снабдевање вежбаонице справама. Обрасци за ово. Уџбенпцн као помоћно сродство у настави за телесно развијање. Време појаве ових уџбенпка у извесној систеии код романских, германских и сло-