Prosvetni glasnik

542

Просветни гласник

Из приложеног основног писма г-ђе Лозанић-Фротингхам види се да она жели да се пом. фонд образује за успомену на њеног оца поч. Симу Лозанића, те је жељи именоване Универзитетски сенат и удовољио. Стога, а на основу чл. 4 Опште уредбе универзитета одобравам: да се прими поклон г-ђе Лозанић-Фротингхам Јелене од 25.000.— динара и да се са том сумом образује на Универзитету у Београду „Фонд Симе Лозанића, бив. ректора и професора Универзитета у Београду", из чијег ће се прихода награђивати светосавски темати и радови из хемије сваке године. Исто тако одобравам да се прими поклон г-ђе Лозанић Станке, удове поч. Симе Лозанића, од 5.000.—• динара за увећање тога фонда. 31 јула 1936 године Министар просвете Београд Добр. Стошозић с. р.

57

О.н.бр. 36408 5-УШ-1936 .год. Одређивањем ранга јед-

ној приватноЈ школи не даје се тој школи, у исто време, и право јавности. На питање Краљевске банске управе у Сарајеву изложено у акту IV бр. 17798 из 1935, а на основу мишљења Главног просветног савета С.бр. 265/1936 г. са редовног састанка 2177 од 22 маја 1936 године, објашњавам: да одређивањем ранга једној приватној школи не даје се тој школи, у исто време, и право јавности. Приватна школа са правом јавности мора бити саображена у свему са односном државном школом истог типа. Она може бити школа посебног типа. Таквој се школи, с обзиром на њен циљ, наставни план и програм и њено трајање, одређује само ранг, по принципу групације државних школа. Одређивање ранга и давање права јавности једној школи јесу два правна акта државке управне власти који један другог не укључују. Министар просвете Добр. Стошовић с. р.

О .н .бр. 46557

21-VII-1936 год. При извођењу наставе у приватним народним школама има се строго примењивати § 42 и ст. 2 § 45 Закона о народним школама

58 Постоје случајеви, да се у неким приватним народним школама недовољно обраћа пажња законским прописима у погледу извођења наставе, тако да некад остаје необрађено наставно градиво и из националне групе предмета. Како је ово штетно по опште интересе као и за саме ученике који по свршеној основној школи не могу до-

бити сведочаиство као законски пуноважни докуменат,