Rad : list za nauku i književnost
КОВИН А РА Љу КЕ а о
_ Ми ћемо трасирати то учење још једном а то за природне науке само. Зил Брина ка
1 УМ основној школи.
__1) Физика и хемија, по почетницама природних наука, сведене више на опис него на познавање закона. Закони да се изражавају у најгрубљој Форми. 5.
9) Из минералогије опише малог броја корисних. минерала са "грубим нагласком кристалографсоких облика и хемијских састојака. Слично томе из Ботанике и. доологије.
“ Ш Учење у средњим школама. а у НАОСА.
1) Горе побројане науке да се предају у духу почетница природних наука, само да се још мало повиси научни материјал, нарочито да се природни закони јасније прецизују него у основној школи.
0
50) 610 ЛЕ.
9) Разређенији материјал а закони природе прецизовани.
Остаје нам још да речемо коју о учењу оних предмета који морају умаћи, — 960: наставног циља -- испред власти хијерархије наука. Те су сриски и страни језици. Овде нас се тиче српеки језик нарочито.
Не може бити, да за љубав хијерархије наука пренесемо учење српеког језика у више разреде. Но какву Форму у изучавању кроз ниже тимназије и реалке да заузме“ о томе може бити питање.
Ако погледамо на величину времена које је протекло од како се народни језик у књижевности одомаћио и на његове борце, ми можемо с поносом рећи да се на њему у научном правцу много учинило, тим пре што ни за једну грану науке немају средње школе написане школске књите као ва српеки језик.
Ми велимо да ваља љубити свој народни говор, поштовати име народно где год га има, заложити своју снагу у част имена и бољитка народног. Ми мислимо дакле да изучавати сриски језик значи у исто време познати карактер и душу свога народа кроз говор, причу пеему и кроз литературу коју су створили поједини писмени и научни људи. Према овоме стављамо питање поново: какав положај изучавање народнога језика ваља да заузме у настави 2
Ако погледамо какво је било досадање учење народ. језика у основним и, средњим школама наићићемо: да се у основној школи. доста правилно изучава и одговара душевном, развитку детета. Али