RTV Teorija i praksa

mada će, ako su mudri, odluke donositi posle diskusija sa onima koji se bave proizvodnjom i emitovanjem i nikada im neće nametati odluke. Zatim, verujem da će prosvetni radnici smatrati osnovnim obrazovnlm potrebama ono što su, po njihovom mišljenju, socijalne potrebe komune u najširem smislu tog izraza . . . Kada se školska televizija pojavila na sceni taj smisao za život komune još se vise prosino. Ovoga puta je povezan sa razvojem mladih ljudi kao članova društva, koje je sire od porodičnog kruga ili škole. Oni su naslednici političkih odgovornosti i prava, ali i delovi kompleksnog tkiva raznih međusobno isprepletanih struktura i socijalnih grupacija, koje je potrebno razumeti, jer one vrše ogroman pritisak na pojedinca i, zbog toga sto su u stalnom kretanju, skloni su promenama, zavisno od promena samih pojedinaca. Moralno vaspitanje, nekada ostvarivano autoritetom, sve češće ustupa mesto novom metodu vaspitanja, koji se približava sokratovskom idealu: diskusija i participacija postaju nove parole; etika je dobila društveni kontekst. Yerujem da u najnovijoj fazi razvoja obrazovanja školska televizija treba da odigra važnu ulogu, i da je taj razvoj znatno uticao na izbor tema za školsku televiziju. Znam da je tako u Zapadnoj Evropi, i to bez obzira na to da li je kontrola školskih pianova i programa centralizovana ili ne, i da li emisije namenjene školama direktem kontrolišu prošvetne vlasti ili njima upravljaju emisione organizacije u saradnjì sa prosvetnim radnicima. Ne mogu da govorim 0 ostalom delu Evrope, ali bih bio iznenaden ako i tamo nije došlo do sličnih promena prosvetne klime, koje su na odgovarajući način morale uticati i na školsku televiziju. U programma Skolske televizije Zapadne Evrope sve se češće ponavlja jedna tema uvek povezana sa čovekom, kao društvenim bićem, čovekom koji se sukobljava sa moralnim zahtevima, cesto konfliktnim: kako da shvatimo naše roditelje i oni nas? Kakve su naše odgovornosti prema drugovima i drugaricama suprotnog pola? Kako da pametno troSimo novae? Kako da se brinemo za stare 1 siromašne? Kako da se borimo protiv zagađenosti i da štitimo svoju okolinu? Kako deluju nasi sindikati i kakva su njihova prava i obaveze? Sta se dešava sa noveem koji dajemo na ime poreza i da li je dobro upotrebljen? Zašto nas polieija uznemirava? Sta se dogada sa licima osuđenim zbog kriminalnih dela, i da li je razumno ono Sto činimo sa njima?

84