RTV Teorija i praksa

događaju ali snimanom za kasnije emitovanje iz biio kojih pobuda (programskih, političkih i sl. 5 / čime bi se zatvorio krug ove problematike - „uživo” i ~sa trake”. Dakle, pred-metno če biti ili pred-stavljeno ili po-stavljeno tj. impostirano i utvrđeno. Tako da če nalog televizijskom kreatoru biti da elektronsko-električkim instrumentarijem izvrši strujnim putem i putem struje sebe-postavljanje-u-događaj, tj. postaviti-se-u-događaj, ili krače i određenije sebe-u-postaviti. I da zaključimo: strujičnost je atribucija televizičnog, taktilnost je atribucija strujičnog, televizično je atribucija taktilnog.

5 Malu istoriju toga beleži razvoj francuske televizije (ORTF), u kojoj se može pratiti početni period apsolutne televizije, krcat emisijama direktnih uključivanja u događaje, period u kojem je ponikao i Averti. Taj period totalne televizije naglo prekida dolazak De Gola na vlast i vezan je za degolizam i cenzuru koju on zahteva i uvodi. U tom drugom periodu se prelazi na filmove snimljene za televiziju i snimljenu televiziju. To je otvorilo put trećem periodu koji istiskuje raniji kreativni kadar-autore i rad prepušta i daje u ruke redaktorima-aparatčicima, Ijudima kojima je obično najjača strana vezanost za režim.

105