RTV Teorija i praksa

EKONOMSKA RTV PROPAGANDA

U Kladovu je nedavno održan Međunarodni simpozijum ekonomske propagande. Ovom skupu prethodila su istraživanja „Ekonomska propaganda i masovni mediji” u saradnji šest jugoslovenskih RTV centara po projektu Siudija programa RTV Ljubljana. Predmet rekiame na televiziji zainteresovao je i TV kritičara Olgu Božičković; svoj stav o ekonomskoj propagandi na radiju u Kladovu je izložio Milorad Kecman. Donosimo ta dva teksta, kao i opširnije izlaganje Lada Pohara o Mestu EP u okviru televizije i celokupnog informativnog sistema.

Lado Pohar

EKONOMSKA PROPAGANDA I TELEVIZIJA

Predmet ovog saopštenja nije funkcijom EP stvorena „slika ekonomske moči nacionalne privrede”, 1 niti prikaz celovite problematike EP na jugoslovenskoj televiziji, koja još nije dovoljno istražena, Želimo samo da na osnovu jednog istraživanja, koje još traje, damo informaciju o nekim aspektima ekonomske propagande na jugoslovenskoj televiziji. Analizu istovremeno vrši šest centara za istraživanje programa i auditorijuma RTV Beograda, Novog Sada, Ljubljane, Sarajeva, Skoplja i Zagreba. Ona

1 Ovo navodi „Idcjna skica projekta međunarodnog Simpozijuma ckonomskih propagandista Jugoslavije 1977”, Bcograd 6.12.1976. EP saopštenja na TV nc mogu stvoriti cclovitu sliku o jugoslovcnskoj privrcdi, jer ncmaju tu funkciju. Ona se, porcd toga, odnose samo na neke privrednc grane (proizvode širokc potrošnje). Našom analizom utvrdili smo, na primcr, da propagandnc porukc potiču iz 18 privrcdnih grana; Godiš-

155