RTV Teorija i praksa

orijentacije, zadržavajuči se pre svega, čak isključivo, na denotativnoj razini definisanja. Odlučili srno da u naše istraživanje uključimo i da proverimo samo neke, prema našem sudu najbitnije elemente iz tih definicija, pa smo ih zatim hipotetički svrstali u četiri kategorije: 1. Prva kategorija elemenata odnosi se na one karakteristike ekonomske propagande, pomoću kojih se opredeljuje društvena uloga ekonomske propagande u socijalističkom samoupravnom društvu (npr. socijalističke društvene vrednosti, posebno vrednosti vezane za jugoslovenski privredni sistem). 2. Druga kategorija obuhvata karakteristike defmicija, pomoču kojih autori pokušavaju da odrede relaciju između ekonomske propagande i potrošača odnosno recipijenata (publike) u komunikacionom procesu. 3. Treča kategorija obuhvata karakteristike ekonomske propagande koje označavaju njenu funkciju u odnosu na proizvođača, odnosno oglašivača. 4. Četvrta kategorija udružuje karakteristike pomoću kojih se opredeljuje funkcija masovnih medija u ekonomskopropagandnoj delatnosti. Četiri kategorije varijabli koje hipotetički definišu ekonomsku propagandu, u kvantitativnom pogledu ni izdaleka nisu mravnotežene. U definicijama su u prvom iplanu karakteristike koje opredeljuju uticaj »ekonomske propagande na potrošača, što lukazuje na dosta neselektivno preuzimanje ;socijalno-psihološkog pristupa autora sa Zapada u definisanju ekonomske propagande u našem društvu.

157