RTV Teorija i praksa

Najznačajniji rezultat ovog istraživanja upozorava na razlike u percepciji funkcija ekonomske propagande između propagandista u OUR na jednoj, i društvenih radnika i recipijenata (publike TV) na drugoj strani. Za propagandiste dominantna funkcija EP je njen uticaj na recipijente, uključujući i sve negativne uticaje (npr. manipulisanje), u cilju povečavanja prihoda organizacija udruženog rada - oglašivača. Ova funkcija ostaje dominantna - prema shvatanju propagandista - i kod takozvane „idealne ekonomske propagande” tj. propagande, koju treba razviti u budučnosti. Suprotno tome, za društvene radnike i recipijente dominantna funkcija ekonomske propagande, kako u sadašnjosti, tako i u budučnosti, jeste njena socijalizaciona funkcija. Dominantna funkcija EP za obe ove grupe jeste razvijanje i učvrščivanje vrednosti samoupravnog socijalističkog društva, stvaranje jedinstvenog jugoslovenskog socijalističkog privrednog sistema i informisanje (potencijalnog) potrošača o karakteristikama propagiranih proizvoda. 2 B. MESTO EP U OKVIRU TELEVIZIJE I CELOKUPNOG INFORMACIONOG SISTEMA Televizijski EP program je uključen u komunikacioni sistem načeg društva kao njegov integralni ali relativno autonomni deo. Ceo komunikacioni sistem snabdeva društvo informacijama o sebi i okolini. Podeljen na posebne podsisteme, komunikacioni sistem istovremeno omogučuje interkomuniciranje između političkog, ekonomskog, kulturnog i drugih

2 Dominantnom označujemo onu funkciju koju dobijemo interpretacijom prvog faktora, tj. faktora koji objašnjava najveći postotak ukupne varijance svih faktoriziranih varijabla. faktorska analiza testne grupe recipijenata (objavljena uoči Simpozijuma u Klađovu) je treća i posleđnja faza obrađivanja podataka ~ljubljanskog projekta”. Na njemu, pored nosioca, rade Mag. Slavko Splichal sa Fakulteta za sociologiju, političke nauke i novinarstvo; Breda Kostanjšek, Stane Obranović i Peter Monetti iz Službe za študij programa RTV Ljubljana. Oni su učestvovali i u pripremanju ovog saopštenjćL

159