RTV Teorija i praksa

3 Dr France Vreg, Družbeno Komuniciranje, Obzorja, Maribor 1973, strana 322.

* MaterijaJ radne grupe Komisije za političku propagandu i informativnu delatnost pri predsedništvu CK SK Slovenije; Komunist, Ljubljana, 17.1.1977, strana 20-21.

* Isto.

podsistema. 3 Službe EP programa na TV duplo su vezane. S jedne strane za informacionu instituciju u kojoj se nalaze i rade (RTV), a takođe za ekonomski podsistem društva, koji preko njih uspostavlja interakcije između privrede i potrošača. Ovakav položaj utiče na dvojaki karakter EP službi u okvirima RTV i na njihovu često kontroverznu ulogu u celokupnom sistemu društvenog komuniciranja pomoću TV medija. Mnoga razmimoilaženja moglo bi da okonča doslednije i brže „pođruštvljavanje ove sfere komuniciranja kao i jače integrisanje EP redakcija u okvire medija...” ~Na posebna privredna saopštenja, koja su deo celokupnog informacionog sistema, ne smemo da gledamo kao na sporednu delatnost medija, kao na informacije koje donose prihod, pa ih zato drugačije tretiramo.” 4 Zbog ostatka takvih gledanja može i za televiziju da važi upozorenje subjektivnih snaga da su ~EP saopštenja ponekad suprotna sa opštim idejnim polazištima i programima drugih redakcija istog medija. Postoji mišljenje da ono što naručilac plača ne ulazi u procenu redakcije, pa stoga nije nužno da je posve u skladu sa opštim društvenim naporima.” 5 U Sloveniji su, kao rezultat rasprava i raščiščavanja uloge ekonomske propagande, formirane redakcije EP koje se sve više uklapaju u programsku zajednicu TV kuća, posebno u širi sklop političko-informativnih programa. Nema, međutim, toliko napretka u sprovođenju doslednije programske politike sa društvenog stanovništa. Suviše se ostaje na funkciji posredništva plaćenih poruka umesto na razvijanju redakcije koja vodi celovitu, aktivnu programsku politiku

160