RTV Teorija i praksa

prikupljanja, selekcionisanja i obrađivanja posebnih privrednih saopštenja. EP službe često još ne uspevaju da usklade zahteve svojih privrednih klijenata, uslovljene potrebom za podizanjem dohodka, sa programskom politikom svojih matičnih ustanova i dugoročnim privrednim ciljevima društva. U raskorak dolaze pogotovo sa nastojanjima naše socialističke zajednice za sklađnijim razvojem svih njenih institucija i ravnomernijom, radom uslovljenom, podelom bogastva na sve njene članove. Otuda često proističe nepodudaranje vrednosti koje propagiraju EP sa saopštenjima, odnosno vređnostima koje sadrže ostali programi na RTV. U okviru već pomenutog kompleksnog projekta, Služba za studij programa RTV Ljubljana, obavila je u dva navrata (maja 1975. i maja 1976.) analizu sadržaja EP poruka emitovanih na TV. Analizirali smo njihovu usklađenost sa sistemom sociokulturnih vrednosti koje propagira ostali TV program, odnosno sa vrednostima. na kojima se zasnivaju međuljudski odnosi u našem društvu. Prva analiza (maj 1975) potvrdila je mišljenje članova Skupštine RTV Ljubljana, koji su ocenili da EP na RTV nije usklađena sa zadacima radio-televizije u našem društvu. Između ostalog, analiza je ukazala na nizak stepen informativnosti EP poruka. u ponovljenoj analizi propagandnih poruka TV Ljubljane (maj 1976) uočili smo porast informativnosti EP poruka, a uz to, takođe, kvantitativne i strukturalne promene u vrednosnoj orijentaciji. Tako je u 1975. godini, u jednoj propaganđnoj poruci (spotu) prezentirano u proseku 1,87

161