RTV Teorija i praksa

kulturne vrednosti (ili antivrednosti), a godinu dana kasnije već 3,2&. Analizu vrednosti i apela TV porukamaTTrV r Ljubljana objavili smo prošle godine. 6 Želim ovde da pomenem još neke nedostatke EP na TV koji se češće kritikuju nego li popravljaju: - zanemarivanje edukativne funkcije i pristupa u EP porukama, - još nedovoljno jasno razgraničenje između posebnog privrednog saopštenja (EP) i novinarskih informacija, - nedovoljna specijalizacija, profesionalizacija, - nužna je veća podela rada, eliminisanje privatizacije i nekontrolisanog „tezgarenja”, - nizak stručni nivo stvaranja i prezentacije celokupnog EP programa i ponavljanje istih poruka itd, - prevelika koncentracija EP programa vezanih za odredene TV sadržaje (oko TV dnevnika, filmo/a, serija i sportskih emisija) smanjuje mogućnost njihovog percipiranja, i - nekritično kopiranje modela potrošačkih društava u oglašivanju, orijentisanom samo na masu gledalaca, zanemarujući efekat u ciljnim grupama, umanjuje efikasnost i ekonomičnost o C. (NE)USKLAĐENOST ODNOSA IZMEĐU EP SLUŽBI NA TV I PRIVREDE SA SAMOUPRAVNIM ODNOSIMA Za obim, sadržinu i oblik televizijske reklame, kao i za opredeljenje odnosa između EP službi na TV i privrede, osnovno

* U Biltenu: EP programi jugoslovenskih radio i televizijskih stanica, Savetovanje EPP-RTV centara, Dubrovnik, 4-5. novembra 1976. gođine, strana 22-25.

162