RTV Teorija i praksa

i od presudnog je značaja kakav je stepen samoupravnog uticaja neposrednih proizvođača na celokupnu politiku i konkretne oblike EP. Istraživali sroo ko u OOR-u priprema i o'dlučuje o ciljevima EP, o tome koje proizvode treba propagirati, o sadržaju i obliku propagandnih poruka, o tome ko odlučuje o finansiranju EP. Za slovenačke OUR raspolažemo podacima o svim pomenutim aspektima, a iz drugih delova zemlje samo o onima, povezanim sa pripremama i odlučivanjem o finansijskim stedstvima. Jedinstvena je karakteristika da u fazama pre odlučivanja sve pomenute pripreme za EP (od ciljeva, finansijskih planova, izbora artikala do konkretnih poruka) vode u OUR stručne službe (komercijala, prodaja, EP služba i direktori). Pripremna faza je, dakle, u toj sferi još uvek prilično odtuđena od samoupravljača. Kada se radi, međutim, o odlučivanju presudniji postaje uticaj samoupravnih tela i organa. U preko 40% OUR Slovenije samoupravni organi (zbor radnika, radnički savet, upravni odbor ...) odlučuju o prva tri aspekta EP (ciljevima, izboru artikala i sadržaja obliku poruka). Međutim, u dvostruko večem broju, ili u 80% anketiranih OUR u celoj zemlji, samoupravni organi (najčešče radnički saveti) donose konačnu odluku o finansiranju ekonomske propagande. U pogledu nivoa (OOUR, RO, SOUR) na kome se donose odluke o tome, međutim, retko se gde o sredstvima za EP neposredno odlučuje na nivou OOUR. Iznimak je Vojvodina, gde se u večoj meri odlučuje na nivou OOUR, dok se u ostalim republikama (AP) pretežno odlučuje na nivoima RO

163