RTV Teorija i praksa

7 Bakarić dr Vladimir, Naše teme, Zagreb januara 1977. strana 2.

odnosno SOUR. Odluke o sredstvima za reklamu se pored toga obično donose u sklopu prihvatanja godišnjih proizvodnih i finansijskih planova. Njihovo razmatranje van OOUR, u okviru širih OUR (i obimnijih dnevnih redova), verovatno otežava stvami uvid i uticaj radnika na odlučivanje o tome koliko i kako reklamirati njihove proizvode Istraživanjem nismo dobili jasnu sliku o tome da li i koliko su se dohodak i odlučivanje o njemu uopšteno spustili sa nivoa radne organizacije na OOUR. Dr Vladimir Bakarić prenošenje dohotka s nivoa radne organizacije na OOUR označava „razvojnim procesom koji ima klasno značenje”. 7 Verovatno bi otpali i mnogi problemi finansiranja, sadržaja i prezentacije EP na TV ako bi o svemu tome više odlučivali radnici kako u OOUR, tako i u širim dmštvenim okvirima. U OOUR mogu to da povežu sa analizama proizvodnje i prr duktivnosti, za odlučivanjem o svom dohotku. Na temelju svojih prava da upravljaju celokupnim viškom rada i da odlučuju o slobodnoj razmeni rada, neposredni proizvođači morali bi, preko svojih delegata, istovremeno povečati uticaj na programsku politiku televizije na području EP. U mnogim definicijama uloge i funkcije ekonomske propagande naglašava se da je ona komunikaciona veza između proizvodnje i potrošnje. Ako mi, takođe, prihvatimo ovu definiciju, ne možemo mimoići činjenicu da EP na našoj televiziji u praksi ne ispunjava uvek jedan od osnovnih zahteva komunikacije u demokratskom, samoupravnom društvu. Komunikacioni, posrednički kanali. naime. moraju biti otvoreni za obe strane, odnosno

164