RTV Teorija i praksa

Milorad Kecman

EKONOMSKA PROPAGANDA NA RADIJU

1 Istraživanje „Ekonomska propaganda i masovni mediji” je rađeno u saradnji šest jugoslovenskih centara (Ljubljana, Zagreb, Sarajevo, Novi Sad, Skoplje i Beograd), po projektu koji je sačinio Studij programa RTV Ljubljana uz saradnju istraživačkih službi ostalih centara.

Rad na terenu u Srbiji je obavljen u septembru 1976. godine posle čega je počela zajednička obrada čija je samo prva faza završena. Na osnovu tih prvih rezultata Miladin Jarić. saradnik u Studiju za istraživanje programa i auditorijuma RTB, sačinio je preliminarni izveštaj koji ovde na nekoliko mesta citiramo.

Upitnik na osnovu kojeg su prikupljeni podaci sadrži 19 pitanja od kojih se prvih pet odnosilo na statističke podatke o radnim organizaci-

NEKE PREDNOSTI RADIJA U EKONOMSKO-PROPAGANDNOM DELOVANJU lako štampa nastoji da obezbedi što širi krug čitalaca, iako je televizija potisnula radio u večernjim i donekle u popodnevnim časovima, radiju još ostaje dovoljno vremena da i dalje bude najpristupačnije informativno glasilo. Očigledno je da to imaju u vidu i propagandisti radnih kolektiva. Istraživanje koje su krajem prošle godine izvršili jugoslovenski RTV centri 1 pokazuje da radne organizacije svoje proizvode i usluge najviše propagiraju upravo preko radija. U našoj zemlji ima 4,838.963 radioprijemnika (stanje od 31. decembra 1976. godine). Samo u SR Srbiji ima ih blizu dva miliona (1,935.460). Još ima dosta naših krajeva gde je radio gotovo jedino glasilo javnog informisanja. Ima sela u koje ne stigne ni jedan ili stigne tek po koji primerak novina, gde nema TV prijemnika. Radio je skoro jedina „veza sa svetom”. To nameče posebne obaveze svim radio-poslenicima pa i onima koji se staraju oko priprema EP programa. Prednost radija je i u tome što je prisutan ujutru od ustajanja pa do odlaska na

184