RTV Teorija i praksa

spavanje, što ga čovek može slušati uz obavljanje drugih poslova, za vreme oblačenja, brijanja, ručavanja, itd., radio je često na dohvat ruke u kuči, na radnom mestu, u automobilu, na izletu. Praktično neprekidno trajanje radio-programa svakako utiče na opredeljivanje radnih kolektiva da brigu o propagandi povere upravo ovom mediju. U odnosu na druge medije, posebno na TV, radio je pogodan za vrlo brzo reagovanje, za plasiranje informacija gotovo istog trenutka kad se jave, velike su mogučnosti prisustva na licu mesta, brzog prilagođavanja, itd. Uz sve te prednosti radija treba odmah reći da najbolje rezultate ipak daje ekonomska propaganda putem više medija. U takvim propagandnim akcijama dobro je da se „strategija” utvrđuje na jednom mestu, da neki od medija preuzme brigu o celokupnoj propagandi, s tim da se utvrdi šta ima da obavi svaki od učesnika u toj akciji, da se međusobno svi dopunjuju koristeči prednosti koje svaki od medija (novine, TV, radio i dr.) tu ima. Kod nas još nema dovoljno multimedijskog delovanja na ovom planu! EPP - SASTAVNI DEO CELINE RADIO-PROGRAMA Ekonomsko-propagandni program je sastavni deo ukupnog programa određene radio-stanice. Kad se govori o ostvarivanju uloge nekog glasila u našem društvu, u ovom slučaju kad se procenjuje valjanost, idejno-politička usmerenost, kvalitet delovanja pojedine radio-stanice, mora se polaziti od ukupnosti njenog delovanja,

jama (broj zaposlenih, grana delatnosti, gde prodaju svoje proizvode - usluge, plačena realizacija i udeo sredstava dat za ekonomsku propagandu). Ostala pitanja su se odnosila na; propagandnu službu, gde oglašavaju svoje proizvode - usluge, ko priprema predloge i ko odlučuje o finansijskim sredstvima za ekonomsku propagandu, ocenjivanje uspešnosti poruka i saradnju sa radiom i TV. Na poslednja dva pitanja koja su se odnosila na obim oglašavanja na radiju i TV i na društvenu ulogu ekonomske propagande, odgovarali su Ijudi koji se u svojim radnim organizacijama bave ekonomskom propagandom.

185