RTV Teorija i praksa

Ргеша tome, savremeni jugoslovenski animirani film, sa svojim različitim dometima i preokupacijama - od kratkog animiranog gega na nivou XV spota, preko čitavih animiranih ciklusa na nivou TV serijala, baveći se sve upornije animacijom različitih materijala (pri čemu se procesu animacije izlažu i predmeti, i karikature i sama elektronska slika!) - postao je solidna osnova i za jedno originalno televizijsko stvaralaštvo. Nagrada u Montreu, prema tome, Darku Markoviću za film Kaša, nije ni slučajni uspeh jugoslovenske televizije na jednom velikom takmičenju (na kome smo, najčešće, bili samo posmatrači), niti je efemerna stvaralačka epizoda jednog talentovanog animatora, koji se u oblasti animacije dokazao mnogo puta i pre festivala u Montreu - reč je, pre svega, o nekim novim iskustvima jugoslovenskih animatora uopšte, koji su svoje interesovanje za nove materijale počeli da prenose i na nove medije. Dok je Darko Marković, veoma uspešno, nastupao na televizijskom festivalu u Montreu, njegov kolega Nedeljko Dragič, isto tako uspešno, ogledao se i u oblasti stripa, i u oblasti ilustracije Skolskih udžbenika, a nastupao je čak i na avangardnim likovnim manifestacijama! Iz tih veoma plodnih iskustava, svakako, mogla bi da izraste i jedna nova televizijska praksa, kroz koju bi televizija i animacija, konačno, progovorile zajedničkim jezikom!

78