RTV Teorija i praksa

ih ne prihvataju kao status kvo, i da ne prihvataju površne opaske kao vrednovanje sopstvenog rada na TV programu. Gotovo da nema nijednog odgovora iz koga se može pretpostaviti da su TV reditelji, snimatelji, scenaristi ili reporteri zadovoljni napisima koje čitaju u štampi. Ovakav zaključak ilustrovačemo citatima. Zaharije Tmavčevič, urednik i voditelj mnogih emisija TV Beograd: ,Дко jedna pozorišna predstava biva ocenjena od vrsnog ocenjivača, esejiste, ne vidim zašto jednu emisiju na televiziji, koju gleda deset i sto puta više Ijudi i koja ima veliki odjek i uticaj na kultumi život, ne bi, takođe, ocenjivali kvalifikovani kritičari i to na većem prostoru od sadašnjih ,zvezdica‘ i dmgih ,ocena‘ TV kritika ima zadatak da vaspitava i TV stvaraoca, da mu pomaže i, na dmgoj strani, da razvija ukus gledalaca i podiže njihovu kritičnost prema programu koji im nudi televizija.” Za ovakav pristup televizijskoj kritici za kakav se zalaže Tmavčević, po mišljenju Рега Radovića, novinara TV Sarajevo, nedostaje „stmčnost, poznavanje medija i osamostaljivanje u odnosu na pozorišni i filmski (tradicionalni) način posmatranja i mišljenja.” Karolj Viček, ovogodišnji portoroški dobitnik nagrade za režiju, piše da bi „umesto prepričavanja sižea kritika trebalo da predstavlja analizu kamere, glume, režije, da ukaže šta je novo, a šta pozajmljeno, inovacija ili kopija, da posmatra TV ličnosti - novinara, reditelja, da prati razvoj TV autora...” „Kritičar bi trebalo da se kreće u okvim medija televizije ida se više bavi onim ,kako‘ nego ,šta‘, tj. da ume da sagleda šta je dobra zamisao, a šta dobra realizacija” - smatra Mila Stanojević-Bajford, urednik i scenarist TV Beograd. Po njenom mišljenju ~TV kritika se piše amaterski i najčešče je samo impresionistička.” U odgovora na ovo pitanje Svetolik Mitić urednik TV Beograd, piše: ~TV kritici nedostaje puna objektivnost po cenu zameranja i stvaraocima i televiziji uopšte. Procena kvaliteta emisije i TV izraza, bez pbzira na temu i žanr emisije - govoriti o kreativnom i draštveno opravdanom stvaralaštvu.” Po mišljenju Radomira Subotića, reditelja TV Novi Sad, „kritika nema status ozbiljnog posla u listovima, nedostaje joj suštinsko poznavanje TV medija, dakle, najčešće je improvizatorska”. Sažeto rečeno, televizijski stvaraoci ocenili su kritiku nestmčnom, neobjektivnom, a kao razlog naveli su, рге svega,

136