RTV Teorija i praksa

Dobro bi bilo, takođe, otvoriti rubriku u kojoj bi rediteiji govorili o načinu rada u pojedinim emisijama, o svojim iskustvima. Inače, mislim da TV kritičar može istovremeno da stručno piše o sportskom programu, muzičkoj emisiji ili spoljnopolitičkom feljtonu - ako mora, ako ponešto od toga zna. TV kritičar je paćenik. TV kritike su, uglavnom, impresionističke, bez ulaženja u meso i kosti. Njihovi autori, kad je nešto dobro, prehvale. Kad je nešto loše - prekude. Često je nedobronamjerna. Time kopa sebi sve dublju jamu. Kada mene lično pohvale, svejedno mi je. Ustvari, miran sam, Kad me „izrežu” - odbolujem. Ali, i u prvom i u drugom slučaju radim kao i dotle. Kontakt sa kritičarima nemam, ne dolazim na festivale. Kritičari su „iznad” naroda. TV je za gledaoce, nažalost - kritičari su otuđeni dio gledališta. Po mom mišljenju televizijska kritika пе utiče na gledaoca, jer niko ne gasi televizor na preporuku TV kritike, samo donekle utiču reportaže o nekim emisijama. Odnos kritike prema programu može se izmijeniti samo u direktnom kontaktu kritičara sa stvaraocima. Kontakt TV kritike sa „kućom” nema svrhe. P.S. Nekim svojim kolegama i koleginicama pokazivao sam časopis, sa zanimanjem su ga prelistali, pitali gdje ga ima, što ga nema, zar izlazi? Milan Andrič TELEVIZIJA NE VODI RAČUNA O TV KRITICI Naša TV kritika prilično je neprofesionalna i pomalo ili nikako specijalizovana, pa je prema tome često vrlo subjektivna. Ta subjektivnost, da ne kažem neobjektivnost, nužna je posledica jedne druge situacije u našem TV programu uopšte, pa zato ne treba kriviti isključivo TV kritičare. Mislim, na TV program svih jugoslovenskih TV centara, a ne samo na Ijubljanski ili zagrebački sa kojima sarađujem i koje najbolje poznajem. Inače, smatram da je TV kritika potrebna kao i svakoj drugoj umjetnosti. Napise o TV pratim u listovima Vjesnik, Oko, Studio, Stop, Ekran, Politika, Politika ekspres, Oslobođenje, Večernje novosti, Večernji list i RTV - teorija i praksa. TV kritika nije uvek objektivna zbog neprofesionalnosti onih koji se takvom kritikom bave kao uzgrednim zanimanjem.

142