RTV Teorija i praksa

Posebno mesto u istraživanju efekata TV programa na decu u SAD imaju istraživanja koja se bave proučavanjem delovanja reklama. Ovaj problem u SAD je značajan jer se u okviru dečjih programa emituje mnogo reklama (sat dečjeg programa se prekida u proseku 20 puta i emituje se oko 16 min. reklama). Reklame su, prema analizama istraživača, pune stereotipa o ulozi žene, o vaspitanju, o nacijama i rasama. U istraživanju ove problematike obično se koristi sistematsko strukturirano posmatranje, a najčešče se istražuje razumevanje reklamnih poruka, pažnja sa kojom ih deca prate i komercijalni efekti poruka. Poslednja dva poglavlja autori su posvetili interakciji televizije sa državnim i društvenim institucijama, pitanjima mogučih izmena u programima Američke televizije i putevima za njihovo realizovanje. U zaključku autori još jednom podvlače ono što je u celoj knjizi prisutno; da je televizija močno sredstvo učenja posmatranjem i da se tom mogućnošču treba koristiti na poželjan način, Knjiga je napisana u maniru naglašenog empirizma, koji je vrlo često prisutan kod američkih autora. To je više nedostatak nego prednost knjige. Umesto napora da se nađe teorijski okvir ovih istraživanja autori nam nude saopštenja o mnogobrojnim pojedinačnim istraživanjima, što stvara iluziju objektivnosti i sveobuhvatnosti. U razradi svake teme autori daju kratak prikaz problema, pre svega sa praktičnog stanovišta, pa umesto psihološke analize (autori su profesori psihologije), gde bi se empirijski podaci koristili kao provereni argumenti, navode skup empirijskih

219