RTV Teorija i praksa

u ovu aferu. Obe ove reportaže svojim sadržajem ulaze u tematiku koja je veoma aktuelna kod nas, ali na televiziji retko viđena. Međutim, iako sadržajno nove, ove nam emisije u svom sporom ritmu i naizmeničnim krupnim planovima učesnika, ne pružaju ništa novo u vizuelnom, medijskom pristupu. NOVI TV SADRŽAJI Od mnoštva prikazanog programa, neke emisije su već bile u redovnom programu, poneke nisu pravdale svoju projekciju na festivalskim monitorima, ali bilo je emisija koje dokazuju uvek nove mogučnosti televizijskog izraza. Ovog puta trebalo bi izdvojiti esej Bora Draškoviča Paradoks o glumcu, sarajevsku emisiju prikazanu u obrazovnoj selekciji. To je program specifično televizijski i ne bismo ga mogli ni videti ni pročitati niti na pozornici, ni u literaturi; misaona i sadržajna emisija u kojoj autor, govoreči i sam o glumcu, provocira i njihove lucidne trenutke u kojima nam Rade Šerbedžija i Ljuba Tadič otkrivaju suštinu svoje profesije onako kako to ne uspeva novinar u svojoj interpretaciji intervjua, niti kritičar u svom prikazu. Za gledaoce je to pravi i prvi susret sa ovim Ijudima koje dugo posmatraju, ali tek u ovoj emisiji otkrivaju. U svom žanru neobična je i duhovita emisija Padež za mladež po scenariju pesnikinje Mirjane Stefanović, režija Dragomir Zupanc. U ovom zanimljivom spoju govora, poezije i animacije, ukazano je na jezičke greške i kako ih treba ispraviti. Tako je jedna obrazovna tema približena deci na nov, prihvatljiv način - što znači da je opet shvačena prednost medija. No, iako su dve pomenute emisije obrazovnog programa i neke druge nadahnute {Fizičko vaspitanje i zdravlje Adema Musmuratija - TV Priština), kao i emisije u selekciji informativno-dokumentarnih i kontaktnih emisija za decu nema suštinskih obrazovnih emisija. Tako se može zaključiti isto što i nakon prošlogodišnjeg festivala - u jednoj razvijenijoj sredini no što je naša, gde nepismenost ne vlada tako suvereno, teme visoke nauke i njenih dostignuća ili šarmantne poučne igrarije, bile bi prihvatljive i atraktivne za široko gledalište. Ovako, one deluju kao anegdota u kojoj se nude kolači kad već nema hleba. Ako je, pak, reč o TV drami koja, kako se piše, doživljava svetsku krizu, Portorož to može, bar u svom lokalitetu, demantovati. Ludi slikar nagrađena drama Andreja Hinga

106