RTV Teorija i praksa

Gojko Miletič

DRUŠTVENI I KULTURNI ASPEKTI DRAMSKIH PROGRAMA

(Povodom stručnog sastanko radio-dramskih redakcija)'

Gojko Miletić, glavni urednik Dramskog programa Radio-Beograda. Diplomirao jugoslovensku književnost sa postdiplomskim studijama. Bio glavni urednik „Studenta” i „Beogradske nedelje”, upravnik Narodnog pozorišta u Beogradu, republički sekretar za kulturu. Piše tekstove iz oblasti kulture, književnosti i dramske umetnosti. Godine 1972. objavio knjigu Pozorište i društvo.

Dramske redakdje jugoslovenskih radio-stanica intenzivno razvijaju različite oblike međusobne saradnje; održavaju neposredne kontakte i povremeno menjaju saradnike i iskustva, na nivou JRT pripremaju Ohridski festival i druge aktivnosti od zajedničkog interesa, več godinama, po utvrđenoj šemi, pripremaju zajedničke programe itd. I stručni sastanci koji se organizuju svake godine, uključili su se u one zajedničke aktivnosti za koje bi se moglo reči da se več pretvaraju u malu tradidju, inspirativnu, iskustvenu i podsticajnu. Istina, ovi susreti nisu uvek ispunjavali očekivanja; nekada zbog toga što nisu bili dobro pripremljeni i organizovani, nekada zato što u samim redakcijama nije bilo pravog interesovanja za pojedine teme, a to je uslovljavalo površnost i rutinerstvo, banalnost u razmatranjima i nekritičnost u stavovima. U međuvremenu izoštravali su se i kriteriji i zahtevi, sazrevalo je saznanje da se ova savetovanja moraju unaprediti i iskazati kao sadržajne i kritičke tribine, јег bi se u suprotnom mogli pretvoriti u neobavezne skupove koji se obavezno održavaju u određeno vreme. Možda i nije realno da se ovakva, po startnim zamislima ozbiljna, stručna savetovanja organizuju svake godine; verovatno bi jedan susret u dve godine više odgovarao i mogućnostima i potrebama.

1 Sastanak je održan u Trebinju 17. i 18. oktobra 1978. godine. Uvodna saopštenja podneli su: Marko Lehpamer Radio-drarrtska umjetnost као integralni dio suvremene nacionalne kulture, Dr Mira Đorđević Savremena tematika u radio-dramskim programima, Tome Arsovski Slušanost radio-dramskih programa, BorutTrekman Mesto radio-drame u programu, Marin Cvijović Umjetničko djelo i specifikum radiofonskog dramskog izraza i Gojko Miletić Radio-drama i slušalac. Svojim posebnim izlaganjima, diskusiji su se priključili i Zoran Popović, Roksanda Sajko i Miro Maroti.

100