RTV Teorija i praksa

kvantitativno i kvalitetno, dotle je kritička misao o njoj ostala kamerna, prepuštena dramskim redakcijama i nekolicini kritičara entuzijasta koji pokušavaju i nemoguče, nastoječi da razbiju anonimnost koja okružuje ovo stvaralaštvo i da upute milione potencijalnih (i stvarnih) slušalaca na mogućnost estetskog doživljaja, bez pompe i svečarstva, jednostavnim uključivanjem radio-prijemnika. IZMEĐU NEZAVISNOSTI I ANGAŽOVANOSTI Razgovori u Trebinju nisu mimoišli odgovornost radio-dramskih redakcija za nedovoljnu društvenu angažovanost, za nedovoljno otvaranje prema slušaocima, za nedovoljne kritičke rasprave u samim redakcijama, pa i na odgovarajučim stručnim savetovanjima. Cula su se i ovakva mišljenja: ~Ne jednom, na ovakvim skupovlma postavlja se pitanje: nismo li mi sekta koja se seli od Ohrida do nekog jesenjeg skupa, do nekog međunarodnog skupa - na kojima se pojavljuju sve sama ista lica i, fingirajuči institucionalnu ozbiljnost skupa, fingiramo i rasprave” (Marko Lehpamer). „Sve naše radio-stanice razvile su svoj dramski program do, za sada, optimalnih programskih i finansijskih granica, sa tendencijom da se i dalje usavršava i širi. Pa ipak, lebdi nam nad glavom jedno sumnjičavo raspoloženje, mogu da kažem i strepnja da možda posao koji radimo ne rezultira recipročno brigama i naporima koje ulažemo. Često se govori o anonimnosti radija, a čini mi se da smo i sami dovoljno opsednuti tim osečanjem... Kao afirmatori sopstvenog programa mi nismo uložili rrmogo više od konstatacija da ne umemo da organizujemo propagandu tog programa” (Tome Arsovski). „Možda i nesvesno podržavamo postoječe starije stvari, možda nam godi da izolovanost potraje, da ostanemo u senci, da svoju nezavisnost suprotstavimo svojoj mogučoj angažovanosti... Dobro je što smo počeli da raspravljamo i razmišljamo o slušaocu, ali mi to još ne činimo celovito i promišljeno, razmišljamo i dalje isključivo svojim opštim merilima kojima nedostaje činjenična zasnovanost, razmišljamo i za sebe i za slušaoca” (Gojko Miletić). Inače radi potpunijeg uvida i radi realnije ocene treba, makar i uzgredno napomenuti da su radio-dramske redakcije postale aktivnije, da su opservirale i aktuelizovale skoro većinu relevantnih programskih pitanja, da ulažu znatne napore za

109