RTV Teorija i praksa

15 Termin Andreja Medveda

Andrej Medved, Upitnost znanstvenog istraživanja umjetnosti, „Pitanja”, 1972/41, str. 1958.

Pokušaimo sada da odgovorimo na pitanja koja smo nešto ranije postavili. 1. OTKUDA PROIZILAZI I NA ČEMU SE UTEMELJUJE IZVORNO-LOGIČKA /(LOGOS)NOSNA/ RASKRTVENOST RADIO-DRAMSKOG UMETNIČKOG DELA Negde na početku ovog rada rekli smo da govoriti o logici radio-drame znači nači „razlog i uzrok” samog fenomena. Ili, drugim rečima, logika radio-dramskog umetničkog dela (njezin identitet) jeste njegova egzistencija, konkretizacija, to jest ona logička datost umetničkog objekta koja se obelodanjuje u trenutku realizacije svih njegovih ontološko-estetskih oznaka. „Ontički horizont” 15 prilikom istraživanja izvorno-logičke /(logos)nosne/ raskrivenosti radio-drame mora uvek biti prisutan. A to ništa drugo ne znači do činjenicu da se logika radio-drame izvorno događa u „otvorenom, a mišljenje tog otvorenog, tog prvotno-različitog, pitajuči iskušava događaj poiesisa na njegovom izvoru kao bitku-u--razlici”.’6 Obelodanjujuči (apofantički) vid logosa radio-drame doveden u suštini do svojih krajnosti i jeste čin svekolikog poiesisa. Ovako široko formulisani stavovi poslužiče nam da pokušamo najpre da damo premise za koje smatramo da mogu zasnivati izvorno-logičku /(logos)nosnu/ bit radio-drame. Dakle, premise koje mogu da zasnivaju odgovor na pitanje odakle izvire iogika radio-drame bile bi, po našem mišljenju, sledeće; a) moguče je da se logika /(logos)nosno/

122