RTV Teorija i praksa

radio-dramskog umetničkog dela dešava u samom činu stvaranja; b) logika /(logos)nosno/ radio-drame izvire iz sinteze forme i sadržaja; c) logika /(logos)nosno/ izvire iz sintaksičko-semantičkog ustrojstva radio-dramskog umetničkog dela; d) logika /(logos)nosno/ radio-drame izvire iz ontološko-strukturalnih vidova radio-dramskog umetničkog dela; e) logika /(logos)nosno/ radio-drame izvire iz suštine medija (radio); f) logika /(logos)nosno/ izvire iz ontološkog dodira biča radio-drame sa svetom. Pokušajmo sada da promotrimo ukratko svaki od ovih stavova ponaosob. a) Moguće је da se logika /(logos)nosno/ radio-dramskog umetničkog dela dešava u samom činu stvaranja Biće umetničkog dela izvorno se događa u samom činu stvaranja. Podsticano stvaraočevom imaginacijom, njegovim nesvesnim i intuicijom biče umetničkog dela kreira svoju suštinu po licu istine koja mu je a priori data. Prema ovome stavu, ukoliko se istina umetničkog dela može poistovetiti sa njegovim bičem (u platonovskoj metafizici: ideja) utoliko se onda i ono logičko /(logos) nosno/ ostvaruje kako u istini, tako i u biču umetničkog dela po sebi. Ovaj stav mogao bi se podvrči kritici na taj način što bismo ga več na samom početku okarakterisali kao idealistički, pa samim tim ga prebacili u estetsko polje negativne

123