RTV Teorija i praksa

podavanju svetu, drugim rečima, tek ukoliko postane evidentnom činjenica da je jedan duh (misli se na duh umetničkog dela) sa svim njegovim ontološko-estetskim atributima, ostvaren. c) Logika / (logos)nosno/ radio-drame izvire iz sintaksičko-semantičkog ustrojstva radio-dramskog umetničkog dela Kada smo govorili o strukturalno ontološkom ustrojstvu radio-drame, što je bila tema našeg prethodnog rada, rekli smo da reč i njezino značenje (semantika) jesu suštinski konstituenti radio-dramskog umetničkog dela. Zapravo, radio-dramsko umetničko delo i jeste, u biti svojoj, jezička umetnina. Shvatajuči da je reč (izgovorena reč) (grč. logos) bitan konstitutivni faktor radio-drame ne možemo a da na ovom mestu ne ukažemo na sličnost korena grčke reči logos koje ova ima u svom primarnom značenju (reč), sa problemom koji u ovom radu ispitujemo, naime, sa logikom radio-drame. Ukazujući na suštinski značaj položaja reči logos koji ova ima u ontološkoj strukturi radio-dramskog umetničkog dela mi, bez prethodnog temeljitijeg ispitivanja, nagoveštavamo da je u izvesnom smislu moguće zaključiti da se logika radio-dramskog umetničkog dela u jednom svom značajnom delu očituje upravo na nivou perspektive logike jezika. Uostalom, zar još srednjovekovni logičari Alkuin iz Јогка i Abelar, pre svih, nisu ukazivali na mogučnost da logika kao filozofska disciplina može da se bavi, ne samo problematikom zaključaka i dokaza nego, takođe, može da svome bitnom studiju priključi i nauk (logiku) jezika, njegove sintakse i semantike. A jedan drugi,

125