RTV Teorija i praksa

povijesti jednako kao i iz temelja njegovih egzistencijalnih određenja”. 27 Logika radio-dramskog umetničkog dela, dakle, u svojoj krajnjoj konsekvenci ispoljava se kao pokušaj (jedan od mnogobrojnih pokušaja svekolike umetnosti) samorazumevanja opstanka; još i više, logika radio-drame ispoljava se kao tumačenje „duhovne situacije vremena”. 28 Ovim smo došli do mesta odakle možemo pokušati da promišljamo drugo fundamentalno pitanje a koje je, kao što smo rekli, u imanentnoj (sapripadnoj) vezi sa problematikom koju razmatramo. 2. ŠTA JE LOGICI RADIO-DRAMSKOG UMETNIČKOG DELA SAPRIPADNO U potrazi za logičkim identitetom, odnosno otkrivalačkim (apofantičkim) logosom radio-dramskog umetničkog dela, osim pitanja koja su intencionirala odgovor kroz šta ono logičko /(logos)nosno/ u radio-drami uopšte jeste, to što ono jeste, mi smo se, u daljem toku naših razmišljanja o problemu koji nas u ovom radu zaokuplja, zapitali šta је to što је logici radio-dramskog umetničkog dela sapripadno. Ili, drugim rečima, koji su to elementi izvan ontološko-strukturalnih određenja logike radio-dramskog umetničkog dela, toj logici bitno (sa)pripadajuči, to jest na kojem tlu izvan pomenutog (ontološkostrukturalnog) počivaju koreni logičkog /(logos)nosnog/ stabla radio-dramskog umetničkog dela. U prvi mah pitanje nam se učinilo suviše opsežno a da bi moglo da se obradi u radu kao što je ovaj. Međutim, ukoliko smo duže

27 v. švacov, Temeiji dramaturgije, „Skolska knjiga”, zagreb, 1976, str. 9.

28 Jaspersov termin iz istoimene studije.

130