RTV Teorija i praksa

Džon Halas radi na britanskoj televiziji. Istovremeno i u Briselu, u Kelnu, Nju Jorku i Budimpešti ne mogu zamisliti egzistenciju bez prisustva televizije kao glavnog konzumenta crtano-filmskih proizvoda. Jedan od najvećih studija u Evropi, „Panonia-film” u Budimpešti, okuplja oko 300 animatora. Među njima i sve poznate mađarske stvaraoce. Svi oni rade poslove za domaću televiziju i za svet (bezimeno realizuju mnogobrojne serije po gotovim scenarijima). Ipak ne zaboravljaju domače tržište. Prva violina mađarske animacije Marsel Janković (Marcell Jankovics) u saradnji sa rediteljem Ternovskim (Bela Ternovszky) realizovao je TV seriju petminutnih filmova sa junakom Gustavom. Gustavova zmija, film iz pomenute serije, prikazan je i u Zagrebu. Duhovitošču i animacijom stao je uz bok zagrebačkim majstorima u njihovom najboljem izdanju. Kada se ima u vidu uska povezanost televizije sa proizvođačima crtanih filmova u svetu postavlja se pitanje kako to da se naši TV centri nisu češće i više angažovali oko animiranog filma, organizacije studija, školovanja kadrova, proizvodnih planova. I dok s jedne strane „Zagreb-film” realizuje crtič Ptica i crvek (reditelj Z.Grgić) nudeči ga inostranim TV kupcima kao „pilot-fflm” za buduću seriju, zagrebačka televizija učestvuje u produkciji četvrte serije o profesoru Baltazaru. Proizvođač animiranih filmova iz Vlaške 70 pustio je u svet do sada tri serije po trinaest epizoda sa profesorom Baltazarom i junacima

85