RTV Teorija i praksa

То očulenje predmeta obujmljivanjem, milovanje, mirisanjem, griženjem, gledalac doživljava рге svega kao poticaj da pruža i prima telesna uživanja e da bi bio као reklamirani predmet „koji usrećuje, donosi radost i udobnost svim ukućanima”. Јег, značenje uspešne reklame ide za tim da navede gledaoca da kupi - da bi uživao. Nimalo slučajno, oznake uživanja predstavljene su slikama prirode (sunce sija; zrela jabuka sa bezbroj vodenih kapi; zelena, gusta šuma; izvori čiste vode, gajevi puni hladovine, bašte u cveču; livade pune stoke; pijace bogate jesenjim voćem i povrčem). I kad se reklamira novi tip francuskog kreveta onda je to iz razloga - da bi se što strasnije grlilo. Kad se pojavi novi proizvod za zaštitu ženskih ruku onda je on kao stvoren da izazove prijatnosti osobe koja ga upotrebljava - njime se nežnije pomiluje dete, mužu se brže dotrči u zagrljaj. Reklama bonbona za decu po pravilu u deteta koje ih slasno jede pojačava potrebu za druženjem sa ostalom decom sveta, a reklama novih proizvoda trikotaže okupi celu porodicu da isprobava džempere da bi se potom svi razbaškarili u domu svome trčkajući jedno drugom u zagrljaj, u krilo. Vino poznate marke se uvek pije da bi neko drugi sagledao uživanje na sopstvenom licu i blagonaklono pustio uzdah olakŠanja da se izabralo ono pravo. Natuknice dragosti u televizijskoj reklami iskazane kroz potrebu dodira ruke svega što je novo, prpošno, mlado, zdravo i lepo proširuje se često čitavim sekvencama u kojima celo telo pokazuje zdravlje, mladost i lepotu. Po nepisanom kodeksu to su oblici sportskog nadmetanja koji u najblažoj formi imaju značaj hotimične dečij.e igre u grupi (dodavanja lopte po novom itisonu). Zatim, tu su rekiame u kojima uživanje počiva u kupovini igračaka koje nalikuju sportskim rekvizitama, ili se sportskim rekvizitama odrasli igraju igre radi. I u jednom i u drugom primeru sportski rekviziti vode „takmičare” u slućene rezultate (kocka se lako složi s kockom, strelom se uvek pogodi usred mete, balon - leteći tanjir se pusti tek toliko da bi se lako rukom ponovo uhvatio). Shvatajuči značaj igre u grupi po zdravlje čoveka, dramaturzi spotova insistiraju na prikazivanju namerene igre s takmičenjem - sporta - u svim mogučim situacijama koje ispomažu efikasnijoj prodaji predmeta ili usvajanju ambijenta koji se nudi (putovanja). Kombinacije koje proiziiaze iz kontrapunktiranja sportske igre i komentara, prednjače u tome pa se u spotovima nemilice skija na vodi i snegu, igra tenis, pliva, izvode skokovi u vodu, skače spust, jaše, kliza u parovima, juri u bobu, igra košarka, vozi u formuli 1 itd. Prikaz sportske igre u ovoj vrsti reklama zauzima dve trećine trajanja spota u celini tako da se

152