RTV Teorija i praksa

oni koji podržavaju, šire i dostavljaju određenu ideju. Marks kaže da je za njega idejni svet samo materijalni svetpreneti prerađen u Ijudskoj glavi, ali svet u kome su izraženi ciljevi IjudsMh delatnosti. Pa je i jednosmerna „božanska” komunikacija uvek prinuda i izraz je konkretnog materijalnog sveta i njegove ideje bilo da poruke dostavlja vrač, crkveni velikodostojnik, diktator ili birokrat Tehnologija pri tom nije bitna, ona samo übrzava procese ali ne utiče na sadržaje. Bilo bi neumesno postaviti pitanje: da li bi nacizam u Nemačkoj imao tako snažan pokret i uspeo da osvoji vlast da nacistička propaganda nije koristila radio, film, štampu? Isto tako, brojne revolucije i štrajkove u našem vremenu ne „pokreču” tehnologije komuniciranja. Mi živimo u doba u kojem se sredstvima masovnih komunikacija, a ponajviše zbog prisustva televizije, pridaju znatna, često pogrešna i preterana značenja. TV „PROZOR U SVET” 0 televiziji se piše i govori kao o „prozoru u svet” kao da je svet vrtič posebno uređen i izuzetno lociran baš ispred tog „prozora”. A „prozora” je bezbroj, „vrtiča” je bezbroj i dešava se da nam viđeno nije prepoznatljivo. 1 unutar jednog ideološkog sistema razlike su očigledne. Možemo da gradimo i slične kuče ali sa razhčitim znanjem, naporom, oruđima, svrhom itd. pa prema tome i naša če kazivanja o njima biti različita. Neumesno c je tvrditi da nam mnogo toga nije i prepoznatljivo, ali prepoznatljivo ne podrazumeva i shvatljivo.

162