RTV Teorija i praksa

Ovakva razmišljanja o televiziji ne umanjuju njenu misiju već ističu njenu posebnost koju ni oni koji se njome bave nisu spoznali pa je stoga ne mogu istaći ni u postupku. Nije reč o tehničkoj atrakciji sadržaja (sinhrono uključivanje nekoliko zemalja u realizaciju jedinstvenog programa) več o postupku koji se primenjuje u spoznaji sadržaja. Reč je o adekvatnijoj primeni tehnologije elektronskih medija u svetu ideja u kojoj bi se metod primenjivao kao način da se dođe do trajnije spoznaje a ne kao način da se postigne trenutačni cilj. PRIMER IZ PROGRAMA Da bismo istakh međuzavisnost ideje i metode možemo da koristimo i kraće programske sadržaje jer je ona (međuzavisnost) primetna u svim žanrovsMm strukturama TV. U kratke programske sadržaje spadaju i emisije koje reahzuje TV Beograd pod zajedničkim nazivom Ahcije. Analizirajmo iz bloka Akcije emisiju koja je posvečena Osmom martu. Namera emisije je, verovatno, da podrži stav društva koje se protivi neracionalnom trošenju društvenog novca. UMatko, treba uMnuti praksu čekova i turističMh putovanja korišćenu prigodom Osmoga marta u pojedinim ustanovama i preduzećima. Pozabavimo se sadržajem: # Glumica ulazi u prodavnicu (ona je dama - naglašeno). * Uloge prodavaca tumače lutke (muške lutke). Kroz dijalog saznajemo: • da je prodavnica snabdevena ~od igle do lokomotive”,

163