RTV Teorija i praksa

• radijska muzička uredništva s izrazitom funkcijom priprema i oblikovanja muzičkih emisija različitih muzičkih vrsta, i • muzička produkcija čija je funkcija da organizuje rad i kadrovski razvoj vlastitih muzičkih ansambala, da organizuje i priprema muzičke snimke u izvođenju vlastitih i spoljnih ansambala, kao i da uključuje radijske ansamble u koncertni život u svojoj republici, SFRJ i inostranstvu, Navedena diferencijacija radnih zadataka je na sadašnjem stepenu naše samoupravne organizovanosti dobila takve dimenzije da se svaka od ranije pomenutih faza odvija u drugoj osnovnoj organizaciji udruženog rada. Pre nego što navedem neke karakteristike u odnosima između muzičkih uredništava i muzičkih produkcija moram najpre jasnije razgraničiti neka karakteristična svojstva muzičkih produkcija. 1. Muzička produkcija sa svojim jakim izvođačkim potencijalom bitno se ne razlikuje od drugih profesionalnih muzičkih institucija (filharmonije, ореге). U upravnom smislu опа se suočava s istim organizacionim i kadrovskim problemima i radnim postupcima, samo što, za razliku od drugih profesionalnih muzičkih institucija, svoj rad usmerava pretežno u pravcu snimanja, a mnogo manje u pravcu koncertne delatnosti. 2. Po svojoj orijentaciji i načinu rada muzička produkcija može biti: • funkcionalna, • komercijalna, • vaspitna. Ona je funkcionalna u prvom redu onda kad u skladu s ciljem zbog kojeg je osnovana, angažujući svoje ansamble i ostalo muzičko nasleđe, priprema snimke i javne muzičke emisije s namerom da muzičkim uredništvima obezbeđuje izvođenje onih muzičkih dela koja su na programu deficitarna, odnosno potrebna za sprovođenje određenih programskih načela. Muzička produkcija se ponaša mecenski onda kad u svom organizacionom okviru drži muzičke sastave ili pojedince koji su radijskim muzičkim uredništvima manje potrebni, ah su od izuzetnog značaja za pokrivanje širih kuiturnih potreba određenog područja, iU cele republike. Komercijalno je muzička produkcija orijentisana onda kad, uprkos nameni zbog koje je osnovana, usmerava vlastitu delatnost na područje izvan radijskih okvira i ide za programskim zahtevima drugih medija.

62