RTV Teorija i praksa

4 Harold D. Lassvvell (Herold D.Lasvel) predlaže korišćenje pojmova vrednosti umesto koncepta potrebe za istraživanje masovnih komunikacija, Structure and Function of Communication in Society, izd. Lyman Bryson u: „Communication of Ideas”, New York: Cooper Square Publishing, 1964.

im se informacij a vraća; putem pisama uredništvu, istraživanja auditorija ili šireg pristupa lokalnim sredstvima informisanja. Mnogo češći primeri komuniciranja, od upravo pomenutih, bili bi oni koji se odnose na usmeno prenošenje informacije među Ijudima istog društvenog položaja. Cilj ostvarivanja prava na komunikaciju je u stvari Ijudska komunikacija. Masovni mediji, u slučajevima slobodnog emitovanja informacija, ne povećavaju komunikacije među Ijudima. Zato, ako zaista želimo da raspravljamo o komunikacijama, masovni mediji ostaju u pozadini našeg interesovanja. Naglašavanje važnosti komunikacija zahteva od nas da svoje interesovanje okrenemo od medija ka sistemu usmene komunikacije koja se pojavljuje kao neočekivani sporedni produkt ovog problema. POTREBE Potreba je drugi pojam koji se često upotrebljava u diskusiji o pravu na komuniciranje; potreba koja se može zadovoljiti komunikacijom. Izraz „zadovoljenje potrebe”, ili zadovoljenje potreba auditorija putem komunikacije, odomačio se u ideološkoj oblasti teorije o masovnim komunikacijama. 4 Ali, kad se potrebe koriste kao pojam za istraživanje ili kao cilj društvenih akcija, otkriva se njihov preterano idealistički karakter. Koncept potrebe koji koristimo u našoj diskusiji uzet je iz apstraktnih psiholoških ili antropoloških teorija. Izjave o primeni ovog pojma u istraživanjima masovnih komunikacija, od strane onih koji su radili na istraživanju koriščenja i zadovoljenja potreba, mogu poslužiti kao značajno upozorenje na teškoće u ovoj oblasti.

106