RTV Teorija i praksa

božanske sile koja manipuliše Ijudima, nego prirodna sredina koju je čovek stvorio, nova prirodna sredina, jer čovek sigurno nije lutka ili robot, nego deo prirode, prirode koju on sam stvara. Prema tome, ja mogučnosti za takve opasnosti ne vidim u onoj meri u kojoj vide moje kolege. Jednostavno nije mogučno da televizija samom činjenicom da dolazi iz jedne druge sredine uspostavlja odnose koji vladaju sredinama u kojima je ona rođena. To apsolutno nije mogućno, bar ne onoj meri u kojoj sam stekao utisak da se mojim kolegama čini. DŽEVAD SABLJAKOVIĆ; Kad je reč o tehnologijama, o uvođenju novih tehnologija, valja reći da možda u ovom trenutku sama Televizija Beograd raspolaže sa unekoliko zastarelom tehnologijom, pa možda i celim tehnološkim procesom. Baš uvođenje novih tehnologija i uvođenje tih malih džepnih televizija, tako da kažem, stvorena je nova mogučnostza humanizovanje televizije kao mogućnog medija. Jer, na primer, ako bi „Sludio B” Ivrenuo, on treba da krene, on više nema onu monstruoznu tehnologiju kakvu ima trenutno Televizija Beograd. On ima tehnologiju koja je smeštena u dve sobe. To je u isto vreme unapređivanje tehnologije i otvaranje mogućnosti za humanizovanje te tehnologije. To če biti stvarno sve primernije, jer će ta televizija biti prirodnija, jednostavnija, sretače se na svakom koraku i samim tim će otklanjati korak po korak otuđenost koja danas postoji. DUŠAN GAMSER: Vratio bih se na jedno prethodno izlaganje u kome je pomenut program ove tribine. Ova reč iz naslova knjige „tvrđava” bila je podeljena na dva dela, tako da je na kraju ispalo ~tv rđava”, iz čega bi moglo da se zaključi da je Božidar Kalezić, svesno ili nesvesno, pokušao da nam sugeriše tezu da je televizija rđava. Ne, program ove smotre je štampan u 300 primeraka. Svi drugi naslovi ove knjige koji se pojave, na samoj knjizi možda 1.000 primeraka, u „Studentu” recimo 10.000 primeraka, u dnevnoj štampi kroz neke prikaze, možda nekoliko stotina hiljada primeraka, još su vrlo mali broj primeraka prema broju gledalaca jedne televizijske emisije.

215