RTV Teorija i praksa

Tabela 11.

U našem istraživanju odnosa dece prema televiziji, ispitivali smo uticaj pet varijabli na učestalost praćenja televizije i količinu dnevnog gledanja (posedovanje televizora, razred uzrast, uspeh u školi, socijalno poreklo i pol). Skoro svakog dana televiziju gleda 81 odsto dece osnovnoškolskog uzrasta. Učenici prvog razreda gledaju skoro svakog dana tele\iziju u 64 odsto slučajeva, pa se broj dodira sa uzrastom povečava. tako da učenici osmog razreda skoro svakog dana gledaju televiziju u 88 odsto slučajeva. Bolji učenici češće gledaju od slabijih. Najčešće televiziju gledaju deca službenika - 91 odsto. pa deca radnika - 83 odsto i, najzad, deca poljoprivrednika - 60 odsto. Dečaci gledaju nešto češče nego devojčice. Učenici osnovnoškolskog uzrasta prosečno provedu pred malim ekranom tri časa dnevno, s tim što najrevnosniji, u stvari svako treće dete, na televiziju utroše i preko četiri časa dnevno. Prvaci počinju gledanje televizije sa 1,5 čas dnevno, a osmaci pred malim efcranom provode 3,5 časa prosečno. Kao i kod

98

Tabela 11. Učestalost praćenja televiziie učenika osnovnoškolskog uzrasta, . Podaci specij alizovano istraživania (u %) UKUPNO : Redovno Pretežno Povremeno Retko I razred 100 35 29 26 10 II razred 100 50 24 21 5 III razred 100 64 25 8 3 IV razred 100 56 23 12 9 V razred 100 52 28 14 6 VI razred 100 56 24 18 2 VII razred 100 52 29 8 1 VIII razred 100 55 34 9 2 Odličan 100 60 28 10 2 Vrlo dobar 100 62 22 12 4 Dobar 100 50 29 17 4 Dovoljan 100 39 30 18 13 Radnik 100 58 25 12 5 Poljoprivrednik 100 33 27 30 10 Službenik 100 61 30 8 1 Muški 100 57 26 13 4 Ženski 100 51 28 16 5 U K U P N 0 : 100 54 27 15 4